По-ниски приходи, по-голяма печалба: най-големият германски производител на потребителски стоки Henkel увеличи след финансовия си отчет за третото тримесечие целевия си марж за цялата година. Коригирана възвращаемост на приходите през 2013 г. вече се очаква да е около 15 на сто, заяви Henkel. Досега групата очакваше по-скоро марж от 14,5%.
Годишната прогноза за продажбите и коригираната нетна печалба бе потвърдена – очаква се органичната печалба да се увеличи с три до пет процента. Коригираната печалба на акция на базирания в Дюселдорф концерн се очаква да се увеличи с около 10 на сто.
През третото тримесечие производителят на перилните препарати Persil, на шампоаните Schwarzkopf и лепилото Loctite, подобно на конкурента си Beiersdorf, усети въздействието на силното евро. Валутни ефекти доведоха до спад на продажбите от 2,6% до 4,2 млрд. евро. В органично отношение обаче приходите отчитат ръст от почти 4%. Оперативната печалба (EBIT) се повишава от 586 млн. до 649 млн. евро преди всичко заради мерки за икономии.
Печалбите се подобряват несъразмерно в сравнение с продажбите. Така например и чистата възвращаемост спрямо продажбите за първи път нараства над 16% и достига 16,1%. Сред причините за това според Henkel е по-ниска тежест на разходите за суровини, повишаване на ефективността и фокус върху продукти с по-висок марж. Възвращаемостта сред сегмента лепила скача дори до 17,8%. Henkel отчита ръст и в сегментите перилни и почистващи препарати, като той се дължи преди всичко на развиващите се пазари. На зрелите пазари, като Западна Европа и Северна Америка, концернът се е сблъскал със силна конкуренция. В козметичния сектор Henkel усеща засилващ се ценови натиск, но благодарение на нови продукти за поддържане успява да отчете органичен растеж.