Heineken – третата по големина пивоварна в света и лидер на Стария континент, понижи очакваната си годишна печалба за 2013 г. след спад на продажбите на бира в Източна Европа, Бразилия и в големи африкански пазари, съобщава Ройтерс.
Компанията, която е притежател също така на брандовете Sol, Tiger и Stongbow cider, оповести очакванията си за спад на нетна печалба преди еднократните ефекти с нисък едноцифрен процент.
Според изчисленията на Heineken нетната печалба на дружеството ще остане почти без промяна спрямо отчетената през 2012 г. От компанията добавиха, че силният курс на еврото спрямо валутите на част от големите развиващи се пазари ще понижи печалбите с около 40 млн. евро.
От Heineken поставиха акцент на слабостта на пазара на бира в Централна и най-вече Източна Европа, както и на затрудненията в ключови развиващи се пазари, включително Бразилия, Нигерия, Египет и Конго.
Консолидираните приходи на компанията са се покачили с едва 0,2 на сто до 5,18 млрд. евро спрямо предварителните очаквания на експертите от 5,41 млрд. евро.
Най-голямата пивоварна в Европа е претърпяла 8% спад в продажбите на бира в Централна и Източна Европа, след като понижението на потребителските разходи в Русия, Румъния и Гърция, както и влажното време през септември натежаха върху търсенето.
Въпреки това компанията е подобрила с 1% позициите си в Западна Европа, до голяма степен поради горещото и сухо лято.
Още по темата вижте в материала на Bloomberg!