Все още слабото търсене от развиващите се пазари и понижаващите се цени на продуктите в Европа забавиха ръста на приходите от продажби на Nestle. За деветмесечието на 2013 г. той се свива до 4,4% на годишна база в сравнение с 6,1% за същия период на миналата година, пише Yahoo Finance.
В абсолютно изражение приходите от продажби на най-голямата група за хранителни стоки в света се изкачиха до само 74,68 млрд. долара (68,4 млрд. шв. франка), размнавайки се с очакванията от 69,3 млрд. шв. франка на акетираните от Ройтерс анализатори. Те прогнозираха, че темпът на прираст на приходите ще се ускори до 4,5 на сто на годишна база от 4,1%, колкото бе за първите шест месеца на 2013 г.
Nestle, Danone и Unilever страдат от свитото потребление в обзетата от мерки за строги икономии Европа, както и от забавянето на активността в развиващите се пазари, къдего двуцифрения растеж на приходите остава само светъл спомен.
Приходите от продажби на Nestle растат в Азия, Океания и Африка. Повишението е 6,9%, в сравнение с 6,3% за полугодието. Растежът в Европа пък се покачва до 0,9% от 0,6%, колкото бе за първите шест месеца на годината.
Производителят на шоколадовите десерти KitKat и на супите Maggi очаква 5% ръст на приходите от основна дейност за годината.
През август Nestle понижи дългосрочната си прогноза за растеж от 5-6% и предупреди, че дори и по-ниската цел трудно ще бъде достигната.
Със слабите си резултати Nestle разочарова пазарите вече няколко тримесечия. Danone и Unilever, които се представяха далеч по-добре на пазара на бебешки храни и козметика, сега също усещат кризата. Вчера Danone понижи годишната си прогноза за ръст на компанията до 4,5-5% в резултат на изтегляне на продукти и обвинения за даване на подкупи в Китай.