Германското трудово министерство забрани със закон обажданията и изпращането на служебни имейли на служителите от страна на ръководството на компаниите в извънработно време. Правилото няма да важи при наличието на спешен случай.
Под спешен случай ще се разбира казус, който не може да изчака до следващия работен ден, уточнява The Local.
Служителите не трябва да бъдат наказвани за изключен мобилен телефон в почивните дни или заради това, че не са отговорили на служебни мейли, гласи нареждане на ведомството. Целта е да бъдат ограничени служителите, които редовно "носят" работата си вкъщи.
Това става все по-лесно с новите технологии - лаптопи и смартфони, коментира германският министър на труда Урсула фон дер Лайен.
Според трудовото министерство обажданията по служебни въпроси в извън работно време са причина за излишен стрес за служителите. По тази причина и от една година насам чиновниците призовават за по-внимателно използване на служебните телефони в почивните дни.
Законът е първият официален документ в тази насока, но всъщност подобни забрани вече са факт в корпоративните отношения в Германия.
Ръководителите на Volkswagen например нямат право да притесняват своите подчинени в почивен ден и това е част от вътрешните правила на компанията, приети през 2011 година.