Heineken отчете по-висока от очакваното печалба за първото полугодие с оглед на ръста на търсенето в развиващите се икономики. Компанията се похвали и с успешен контрол на разходите в развитите пазари.
Холандската пивоварна обяви в сряда, че оперативната ѝ печалба преди елиминиране на еднократните ефекти е нараснала с 5% до 1,45 млрд. евро. За сравнение анкетираните от Thomson Reuters експерти очакваха резултат в рамките на 1,42 млрд. евро.
Пониженото потребителско доверие в Европа и САЩ ограничи до известна степен приходите на Heineken – третата по големина пивоварна компания в света. Въпреки това главният изпълнителен директор на холандското дружество заяви пред CNBC, че развиващите се пазари все още предлагат потенциал за растеж.
"Лошото време в Северна Европа и отслабеното доверие на потребителите потисна търсенето", заяви ван Боксмеер. "Търговията в Азия обаче все още върви много добре за нас, същото се отнася и за Мексико", обяви Жан-Франсоа ван Боксмеер, след като оперативната печалба на компанията в развиващите се пазари нарасна със 7 на сто.
"Данните показват както позитивни, така и негативни неща. Като цяло обаче, с оглед на доста предизвикателните условия за търговия, ние записахме добър резултат", отбеляза още главният изпълнителен директор на Heineken.
От холандската компания коментираха също в изявление, че "икономическа несигурност и продължаващото слабо потребителското доверие се очаква да се задържат в много от ключовите пазари до края на годината".
Приходите на Heineken в Западна Европа бяха подпомогнати от пускането на пазара на един традиционен, но малко позабравен на Стария континент продукт – бира, смесена с лимонов сок, или така популярният Радлер.
"Започнахме от Австрия, където от дълго време има традиция бирата да се смесва с лимонов сок. Продуктът постигна феноменален успех и през тази година. Ще го въведем и в по-голямата част от останалите европейските страни", посочват още от холандската пивоварна компания.