За да се опълчи на жестоката конкуренция с евтини превозвачи като Ryanair, или нови конкуренти като Emirates, Lufthansa си предписа сериозна „диета“, в жертва на която паднаха 3500 работни места в целия свят. Със жестоките орязвания на разходите котираният на Dax концерн иска да увеличи оперативния си резултат до 2015 г. до 2,3 млрд. евро.
Lufthansa не е сама в опитите си да намали своите разходи – подобни планове обявиха и големият европейски конкурент Air France-KLM и опериращият под шапката на Airline-Holding IAG British Airways-Iberia – и двата концерна започнаха стабилен саниращ курс.
Облекчение през тази година Lufthansa очаква и при разходите за гориво. Сметката за керосин трябва да бъде понижена до 7 млрд. евро, потвърди по-ранната си прогноза компанията. През миналата година за това перо бяха похарчени с 400 млн. евро повече. Причина за особена радост обаче няма – само в периода между 2009 г. и 2012 г. разходите за керосин са се удвоили.
По отношение на модернизацията на своята флотилия компанията има амбициозни цели. До края на годината Lufthansa ще поръча доста машини. "През второто полугодие ще направим голяма поръчка“, обяви Мене. В момента концернът преговарял и с Boeing, и с Airbus.
Според по-ранни изявления бордът планира покупката на 50 нови джетове за дълги разстояния, като е възможна покупката на новия Airbus A350 и моделите на Boeing 777 и 787 Dreamliner. Многобройните аварии на престижния Dreamliner не са обезпокоили Lufthansa, казва Мене. „Много нови самолети, като 747-400, в началото страдаха от детски болести“. Въпреки това по-късно тези джетове са доказали сигурността си. Засега обаче Lufthansa не е поръчвала Dreamliner, допълва финансовият директор.
Преди няколко месеца Надзорният съвет на Lufthansa одобри закупуването на 108 самолета на стойност 12 млрд. долара. Новини за засилено партньорство с Turkish Airlines няма на този етап: "Ние говорим един с друг, но в близко бъдеще няма с какво ново да се похвалим". Turkish Airlinesм, както и Lufthansa, е член на Star Alliance.
От есента на миналата година двете авиокомпании сондират възможността за по-тясно сътрудничество. До каква степен може да стигне то, не е ясно. На мениджърските етажи на Lufthansa се фаворизирал моделът на един джойнт-венчър по някои маршрути, при което приходите и разходите следва да бъдат поделяни. Подобни споразумения германците вече имат с United за полети над Атлантика, както и с All Nippon за полети до Япония.