IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новите дрехи на EADS

Компанията ще се преименува на Airbus Group и ще бъде разделена на три звена

09:50 | 31.07.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Ръководството на EADS се надява с ребрандирането компанията да стане по-конкурентоспособна спрямо Boeing. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Ръководството на EADS се надява с ребрандирането компанията да стане по-конкурентоспособна спрямо Boeing. Снимка: Ройтерс

Европейският авиационен и отбранителен консорциум EADS обяви плановете си за реорганизация, които предвиждат разделянето на компанията на три звена и промяна на името ѝ на Airbus Group, предаде Ройтерс.

Концернът планира да обедини звената си за отбрана и космически дейности в една дивизия, да отдели звеното за пътнически самолети, както и Eurocopter – най-големият световен производител на хеликоптери, който ще бъде преименуван на Airbus Helicopters.

Съобщението на EADS идва след приключването на стратегическия преглед на целите. Компанията увеличи и целта си за поръчките на самолети Airbus през 2013 г. с 25%, припомня информационната агенция.

Благодарение на приходите от поръчките на пътнически самолети Airbus, които компенсират по-ниските постъпления от производството на хеликоптери и космическите дейности на компанията, оперативната печалба на EADS за второто тримесечие е нараснала с 23% до 887 млн. евро.

Приходите са регистрирали повишение от 3% до 13,945 млрд. евро.

Анализатори очакваха оперативната печалба да достигне около 840 млн. евро, а приходите – малко под 13,7 млрд. евро.

Airbus се бори да си върне лидерските позиции на пазара на пътнически самолети, след като през миналата година Boeing записаха и повече поръчки, и повече доставки, отбелязва информационната агенция.

Надеждите на EADS са ребрандирането да се отрази положително и на другия бизнес на компанията – от хеликоптерите до ракетите, и компанията, приемайки един от най-разпознаваемите брандове, да затвърди лидерските си позиции на пазара.

Самата реорганизация ще започне от 1 януари догодина, а ръководството се надява още от 2015 г. акционерите да се радват на по-добра възвръщаемост.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:20 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още