Lufthansa ребрандира бюджетния си превозвач Germanwings в опит да намали разходите си и да си върне обратно пътниците, които избягаха при конкуренцията, предаде Ройтерс.
Germanwings, която поема голяма част от полетите на къси разстояния на Lufthansa в Европа, се стреми да се препозиционира на пазара като нискобюджетна авиокомпания за бизнес пътници, като предлага повече екстри, включително шампанско и повече пространство за краката.
Най-голямата авиокомпания в Европа затвори през януари бизнеса си с полети на къси разстояния заради загуба на пари, главно поради конкуренцията на нискобюджетните авиокомпании EasyJet, Air Berlin и Ryanair, припомня информационната агенция.
Преобразяването на Germanwings е част от мащабния план на германците за увеличаване на оперативната печалба до 2,3 млрд. евро до 2015 г. В момента Lufthansa осъществява прехвърлянето на 800 души екипаж и 30 самолета на нискотарифния си превозвач.
Целта на авиокомпанията е Germanwings да започне да реализира печалба от 2015 г. През 2011 г. компанията за последен път публикува резултатите си и тогава стана ясно, че оперативната загуба се е разширила до 52 млн. евро от 39 млн. евро през предходната година.
Според анализатори най-голямото предизвикателство, пред което се изправя Lufthansa, е да гарантира, че разходите й ще са в съответствие с разходите на другите нискотарифни авиокомпании. Germanwings освен това е сравнително неизвестна компания извън Германия, където реализира три-четвърти от билетите си, за разлика от EasyJet и Ryanair, които имат бази и на други места в Европа.
Компанията се цели в бизнес клиентите, които са се отказали от бизнес класата, съобщи говорителят й.