Carrefour SA отчете спад на продажбите през първото тримесечие на годината заради отрицателните ефекти на валутните курсове, съобщи MarketWatch.
Приходите за първите три месеца на година са се свили с 1,3% до 20,83 млрд. евро в сравнение със същия период на миналата година, като в тях не се включват продадените и бизнеси и затворените магазини. Числото в общи линии съвпадна с очакванията на анализаторите.
Като се изключат валутните колебания обаче продажбите на Carrefour отчитат ръст от 1,3 на сто спрямо първите три месеца на миналата година, тъй като повишението на развиващите се пазари е успяло да компенсира потъващите продажби в Европа. Около три четвърти от дейността на веригата е концентрирана на Стария континент.
В Европа, с изключение на Франция, компанията отчита 3,5% спад на приходите до 5,46 млрд. евро, което отразява неблагоприятната среда за потребителите. Изключение от тенденцията е само Белгия, където продажбите на веригата продължават да нарастват.
Във Франция – водещ пазар на веригата, приходите на Carrefour са се понижили с 0,7% през първото тримесечие спрямо същия период на миналата година до 9,29 млрд. евро. След като набра скорост през втората половина на годината, компанията сега се изправя пред засилващ се натиск на основния си пазар заради засилващата се конкуренция и спадащите цени.
Carrefour отчита силен ръст на продажбите в Латинска Америка – 14% през тримесечието на годишна база, но заради обезценката на бразилската и аржентинската валута резултатите на практика са с обратен знак. Продажбите в Азия са регистиррали лек спад от 0,3% до 2,12 млрд. евро.