Гигантът в търговията на дребно Metro е платил твърде висока цена за корпоративното преструктуриране и отчита исторически спад в печалбите си, предаде Ройтерс.
„2012 г. беше година на преустройството," заяви главният изпълнителен директор на Metro Олаф Кох в сряда в Дюселдорф. Борещият се с дълговата криза в Южна Европа и домашните проблеми концерн отчита увеличение на продажбите от 1,2% до 66,7 млрд. евро, и най-ниска печалба в своята история - от три милиона евро.
„Не трябва да се плашим“, заяви Кох при представянето на резултатите. „Всичко е под контрол. Ще излезем по-силни след 2012 г.“
За първите девет месеца на 2013 г. Кох очаква заради "несигурната икономическа ситуация" намаляващи приходи от дейността. Компанията иска да продаде имоти, за да постигне в края на септември печалба „близа до нулата", казва главният финансов директор Марк Фрезе.
Най-важната за концерна дъщерна компания – Metro Cash and Carry, отчита слаби резултати. През 2012 г. приходите ѝ се свиват с една трета. Намалението на цените и оттеглянето от Великобритания се отразиха негативно. Освен това синьо-жълтите магазини усетиха и кризата в Южна Европа, защото там редица ресторанти - типични клиенти на веригата, трябваше да затворят врати заради слаби продажби.
Кох пое кормилото на базираната в Дюселдорф компания в началото на 2012 г. Концернът оперира хипермаркети и веригата универсални магазини Kaufhof, най-голямата европейска верига за електроника Media-Saturn и веригата супермаркети Real.
Новият шеф пое йерархично организирана група с притеснени от многобройните програми за пестене и съкращения на персонала служители и обеща "промяна в културата". Кох се лиши от периферния бизнес във Великобритания, сложи край на водещата до сериозни загуби експанзия на Media-Saturn в Китай и продаде източноевропейската част на веригата Real.
Той също така наложи ценови офанзиви и повече услуги за клиентите и се опитва да завладее загубени за сметка на онлайн търговците територии особено по отношение на Media-Saturn. "Ние трябва да инвестираме в бъдещето, за да отчитаме растеж", казва Кох. Но преструктурирането струва пари: през 2012 г. разходите за новата стратегия са натежали с 585 милиона евро на баланса. В края на краищата, това не трябва да се повтаря през 2013 г., казва Кох.
преди 11 години Големите корпорации вериги никога не губят от фалит, напротив, забогатяват! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Спокойно може да затваряте и да спрете да ми пращате SMS за глупави промоции.Не ходя хипер далече за да си купя евтина моцарела със съмнително качество! отговор Сигнализирай за неуместен коментар