Германската компания за потребителски стоки Henkel е спечелила през 2012 г. най-много пари в корпоративната си история. Оперативната печалба скача с една четвърт до рекордното равнище от почти 2,2 млрд. евро, съобщават от компанията. Приходите на концерна се покачват с почти 6% до също рекордната стойност от 16,5 млрд. евро.
"2012 г. беше най-успешната година за Henkel", коментира главният изпълнителен директор Каспер Рорстед. Всички дивизии са отчели печалба. Компанията произвежда освен лепила (Pritt, Pattex) и перилни препарати (Persil, Spee) и козметика (SYOSS, Schwarzkopf).
Henkel успява да постигне дългосрочните си поставени още през 2008 г. финансови цели, затова и служителите ще получат специална премия.
За 2012 г. акционерите ще получат дивидент от 0,95 евро за привилегирована акция и 0,93 евро за обикновена акция, поясняват от компанията. Сумите са по-високи от очакванията на анализаторите, а за сравнение през 2011 г. дивидентът беше съответно 0,8 и 0,73 евро.
През четвъртото тримесечие е отчетен ръст на продажбите в сравнение със същия период на предходната година с 5,3% до 4 милиарда евро, но нетната печалба е била 343 млн. евро, което е по-ниско от очакванията. Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха за периода от октомври до декември 2012 г. продажби от 3,99 млрд. евро и нетна печалба от 362 млн. евро.
За 2013 г. Рорстед планира органичен ръст на приходите с между 3 и 5%. Чистият марж на печалбата трябва да се повиши до 14,5 на сто, а чистата печалба за привилегирована акция – с 10%.
До 2016 г. приходите следва да достигнат 20 млрд. евро, като половината от тях трябва да бъдат осъществени в Азия и Латинска Америка.
И конкурентите Procter & Gamble (P&G), Unilever и Colgate-Palmolive отчетоха добри резултати. Американският гигант P&G отчете огромен ръст на печалбата благодарение на спестовен пакет, а Unilever се похвали с рекордни резултати заради силното си присъствие на развиващите се пазари.
Германският конкурент Beiersdorf също обяви ръст на приходите и печалбата и също така планира да се съсредоточи върху развиващите се пазари.