Германският металургичен гигант ThyssenKrupp обяви, че ще закрие над 2000 работни места в стоманодобивното си подразделение в Европа - Steel Europе. Съкращенията са част от мащабна програма за преструктуриране, предаде Ройтерс.
"Общо над 2000 позиции ще бъдат закрити в Steel Europе, за да бъдат спестени 500 милиона евро до 2015 г.“, съобщи базираната в Есен (Северозападна Германия) компания. В момента концернът има 27 600 служители.
Административният персонал в другата централа в Дуисбург също ще бъде засегнат.
Това решение е свързано с неблагоприятната икономическа среда, която удари стоманодобивната индустрия на Стария континент, обясни компанията. ThyssenKrupp пострада от поскъпването на суровините, несигурната конюнктура и силния спад на търсенето, основно в Южна Европа. Steel Europe не успява да покрие капиталовите си разходи, обясни плановете си концернът.
Освен това германският конгломерат не изключва вероятността да съкрати още 1800 работни места като част от възможна продажба на активи.
Мерките обаче не са окончателни, защото трябва да бъдат одобрени от борда на директорите. Предстоят и тежки преговори с представители на синдикатите, пише още Ройтерс.
Компанията пострада силно от тежкото отписване на 3,6 млрд. евро от стойността на стоманодобивните си операции в Бразилия и САЩ. Строителството на двете фабрики се превърна в най-лошата инвестиции в историята на германския конгломерат. Отписването на 3,6 млрд. евро заради Steel Americas през тази финансова година следва предходно отписване на 2,1 млрд. евро през миналата година, когато нетната загуба на ThyssenKrupp беше в размер на 1,8 млрд. евро.
Заводите в щатите Алабама (САЩ) и Рио (Бразилия) са стрували първоначално 12 млрд. евро. Двете производства, обединени в подразделението Steel Americas, бяха закупени преди десетилетие. Вместо да подпомогнат компанията, те доведоха до загуби за милиарди и оставките на няколко мениджъри. В момента губещите операции на Steel Americas по всяка вероятност струват едва половината от 7-те млрд. евро, на колкото се оценяваха активите им преди година. Според ThyssenKrupp процесът по продажбата вече е стартирал, а селектираните потенциални купувачи вече провеждат финансово и правно проучване (дю дилиджънс).
Освен това фирмата бе намесена в така наречения "релсов картел" и предлагане на подкупи при възлагането на обществени поръчки в подразделението за асансьори.
Освен ThyssenKrupp и други стоманодобивни компании се борят със забавянето в Европа. Дълговата криза докара на най-голямата стоманена компания в света Arcelor-Mittal милиардна загуба за миналата година. Под черта компанията отчете загуба от 3,73 млрд. долара.