Вторият по големина в света производител на потребителски стоки Unilever продължава да печели от добрия си бизнес на нововъзникващите пазари. Там през 2012 г. и продажбите, и оперативната печалба отчитат двуцифрен ръст.
С това компанията успява да компенсира слабостта в Европа. Британско-холандският производител на продукти като сапуните Dove, готовите ястия Knorr, сладоледа Magnum и студения чай Lipton, продължава да страда на Стария континент от силна ценова конкуренция и да се бори със замрялото търсене. Въпреки това приходите на групата са се увеличили през миналата година с 10,5 на сто до 51,3 млрд. евро, обяви Unilever в сряда в Лондон.
Нетната печалба нарасна със седем на сто до 4,9 млрд. евро. Главният изпълнителен директор Пол Полман не вижда причини за "самодоволство" въпреки ръста, предава Ройтерс. "Ситуацията на пазарите остава предизвикателна, силната конкуренция и колебанията в цените на стоките остават високи".
Застаналият в началото на 2009 г. на върха на компанията Полман се стреми за тази година към постигане на растеж, който е над средния за пазара. При това печалбата трябва да продължи да расте.