IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Commerzbank обмисля съкращаване на 6000 работни места

Планираните съкращения ще засегнат 18% от общия брой служители на банката

13:18 | 18.01.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	На 6000 служители на Commerzbank може да им се наложи да си тръгнат от банката.&nbsp;<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

На 6000 служители на Commerzbank може да им се наложи да си тръгнат от банката. Снимка: Ройтерс

Плановете за преструктируране на Commerzbank AG стават все по-конкретни. Втората по големина банка в Германия ще съкрати 6000 работни места в страната, съобщи късно в четвъртък информационната агенция Dow Jones, позовавайки се на информирани източници.

Преговорите за планираните съкращения между банката и представителите на работниците трябва да бъдат започнати през февруари, се казва в материала на агенцията. По последни данни в Германия Commerzbank AG има около 37 000 служители, от които 34 000 на пълен работен ден. Така заличаването на 6 000 работни места ще съответства на 18% от служителите на банката, 25% от която все още са собственост на германската държава.

Още през ноември седмичникът Die Zeit съобщи, че Commerzbank може да съкрати 5000-6000 работни места. Според материала на вестника банката иска да реализира икономии в размер на 1 млрд. евро. до 2016 г.

Последеният път спекулациите бяха за съкращения на работни места в бизнеса с физически лица, пише вестникът. Но в тази област Commerzbank работи по-ефективно, отколкото в други подразделения. Сега Dow Jones пише, че се очаква повечето съкратени работни места да бъдат от централните управленски звена.

В интервю тогава директорът на подразделението за физически лица Мартин Цилке очерта основните характеристики на преструктурирането: "Разбира се, ние ще говорим и за работното време. Мисля, че трябва да ориентираме всичко, което предлагаме, към изискванията на клиентите. И ние трябва да говорим с представители на служителите", каза Цилке.

До края на годината банката е спечелила 120 хиляди нови клиенти. В края на третото тримесечие нетно банката отчете 90 000 нови клиенти. Цилке отдава това на промяната в услугите и въвеждането на т.нар. „Клиентски компас“, с който по стандартизиран начин се "улавят" изискванията на клиентите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:30 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още