Въпреки агресивните си цени по време на Коледните празници германската верига за търговия на дребно Metro отчита скромно увеличение в продажбите си. Приходите на базираната в Дюселдорф компания през критичното четвърто тримесечие на 2012 г. нарастват с едва 0,5 на сто до 19,4 млрд. евро, съобщи в сряда концернът. Деветима анкетирани от агенцията за финансово информационно обслужване Bloomberg анализатори очакваха средни продажби в размер на 19,6 млрд. евро.
Въпреки това групата оценява бизнеса си положително. "След бавния старт на продажбите при празничния сезон бизнесът набра инерция въпреки негативния календарен ефект", гласи изявлението. "В крайна сметка се радваме на радващ празничен сезон".
Преди всичко веригите за потребителска електроника Media Markt и Saturn успяват да отчетат ръст. Те се увеличили тримесечните продажби с 1,3% до 6,6 млрд. евро. За сметка на това продажбите на дъщерното дружество Kaufhof, което управлява универсални магазини, се сви с 2,9% до 1 милиард евро. Заради топлото време в началото на тримесечието търсенето на дрехи не е било високо, отчитат в Дюселдорф. Магазините Metro и веригата за продажби на хранителни стоки Real също отчитат лек ръст на приходите.
За цялата година продажбите на концерна се покачват с 1,2% до 66,7 млрд. евро, спрямо 65,9 млрд. евро през 2011 г. 31 запитани от Bloomberg анализатори подадоха средни очаквания за 66,9 млрд. евро.
Не е ясно до каква степен компанията си е осигурила ръста на продажбите с цената на спадащи печалби, пише в свой анализ Ройтерс. През октомври главният изпълнителен директор Олаф Кук свали целта за оперативната печалба (EBIT) от около 2,3 млрд. евро, които компанията предвиди през 2011 г., на около 2 млрд. евро.
Тази консолидирана прогноза бе потвърдена сега, като компанията изрично подчерта, че в нея се включват и продажбите на имоти във Франция. Говорителят на концерна отказа да коментира приходите от тази продажба. Главният финансов директор Марк Фрезе обяви, че през 2012 г. компанията иска да постигне общ доход от собствеността си на недвижими имоти от около 150 милиона евро.
Освен това компанията потвърди по-ранни спекулации, че оттегля Media-Saturn от Китай. След двугодишна фаза на тестове концернът е решил, че няма да продължи бизнеса си там.
С партньора на Media-Saturn China, китайския производител на електроника Foxconn, сега ще бъдат обсъдени следващите стъпки. Най-голямата европейска верига за електроника Media Saturn тества в продължение на две години китайския пазар. В района на Шанхай в момента има седем магазина Media Markt. Metro AG обаче планира да продължи да инвестира в Китай в търговията на едро.