Придобиването на австралийската бирена марка Foster's, както и добрият бизнес в Африка и Южна Америка окрили втория по големина производител на бира в света SABMiller.
През приключилото в края на септември първо фискално полугодие компанията отчита ръст на печалбата от 15% до близо 1,6 млрд. долара, обявиха концернът в четвъртък в Лондон. Продажбите са нараснали с 11% до 17,5 млрд. долара, пред.
Само в Европа SABMiller трябваше да преглътне спад на печалбата. Наистина и тук продажбите нарастват – с 9% и така – повече от всеки друг конкурент. Това обаче се дължи преди всичко на силното разширяване на евтината бира и по-ниски цени в засегнатия от кризата континент. Най-важният пазар за концерна остава Южна Америка, където отново се отчете ръст на печалбата - от 14%.
Към компанията спадат марки като Pilsner Urquell, Grolsch, Tyskie, Miller, а от миналата година и Foster's. Придобиването на австралийския бранд струваше на концерна 10,5 млрд. австралийски долари (8,5 млрд. евро).
Значителното увеличение в продажбите през първата половина на годината допринесе за силен скок на акциите в четвъртък. Книжката на Лондонската фондова борса поведоха индекса FTSE 100 с ръст от 6,3%. Компанията повишава своите продажби с 11% главно поради добрия бизнес в Африка и Латинска Америка. Коригираната печалба преди облагане с данъци се е увеличила с 12 на сто. Развиващите се пазари остават основната движеща сила, заяви анализаторът на Jefferies Дирк Ван Внаандерен, който очаква, че концернът ще продължи да расте през и 2013 г.