За първи път от 18 години насам агенцията за кредитен рейтинг Fitch оцени държавния дълг на Турция с инвестиционен рейтинг. Поздравления за Турция, но и за рейтинговата агенция, която реши повече да не си затваря очите пред икономическата реалност на тази регионална икономическа сила, пише Financial Times Deutschland.
И едновременно с тази новина се появи нова – за преговори между Lufthansa и Turkish Airlines за по-тясно сътрудничество, което би могло да бъде подкрепено и от комбинирана собственост. Потенциална сделка между авикомпаниите е по-изненадващата и символична новина и показва по един много ясен начин колко фундаментално са се променили икономическите съотношения на силите.
Само преди години обмяната на кодове и членството в общия съюз Star Alliance бе максимумът, който Lufthansa можеше да даде на партньора си от Босфора. Както и смесено дружество за общия ваканционен превозвач Sunexpress. Но комбинирана собственост между Lufthansa и Turkish Airlines изглеждаше абсолютна химера. Твърде дълго Turkish Airlines задържа етикета на една ненадеждна, неефективна държавна авиокомпания.
Сега обаче една от най-подценяваните авиокомпании намери проницателни партньори в германския концерн. В бранша вече се заговори, че Turkish Airlines от няколко години пише история на успеха. Такава, която би могла да застраши полета на все по-добре развиващите се арабски компании и дори на самата Lufthansa.
А Turkish Airlines би получила в замяна достъп до една от най-добре развитите мрежи в Европа, както и солиден партньор от висшата лига. Но турците същевременно няма да бъдат третирани просто като младши партньор.
Разговорите касаят нови съвместни дружества. Подобно на сътрудничеството си с United Airlines и японската авиокомпания ANA сега германците искат да летят съвместно с турците по основни дестинации и да поделят приходите от тази дейност. Това ще повиши икономическата ефективност. Освен това Lufthansa ще предложи на Turkish Airlines по-тясно сътрудничество с дъщерните компании Lufthansa Technik, Lufthansa IT и кетъринг компанията LSG Sky Chefs.
Германците бързо разбраха, че без силен партньор в региона ще загубят битката с компаниите от Залива. С Turkish Airlines Lufthansa би могла да придобие платформа за конкуриране в Близкия и Средния Изток и в Мала Азия – пазар на бъдещето, където досега активни са преди всичко държавните авиокомпании на държавите от Залива. Освен това Lufthansa би била по-близко до огромния роден пазар на 75 млн. турци.
преди 12 години ОТ БЪЛГЕРИАН ЕЙР ТРЯБВА ДА СЕ ЗАМИСЛЯТ ТРУДНО ЩЕ ОЦЕЛЕЯТ АКО ИМАМЕ ЗА СЪСЕД ТАКАВА МОЩНА АВИКОМПАНИЯ ОТДАВНА ТРЯБВАШЕ ПО ТЯСНО СЪТРУДНИЧЕСТВО КАКТО С ТЮРКИШ ЕЙРЛАЙНС ТАКА И СЪС ЛУФТХАНЗА НО И СЕГА НЕ Е КЪСНО отговор Сигнализирай за неуместен коментар