IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

След кафето Nestlé слага и чая в капсули

По този начин компанията иска да повтори успеха на капсулната кафе система Nespresso

18:03 | 10.09.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	След кафето Nestl&eacute; ще предлага и чай в капсули. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

След кафето Nestlé ще предлага и чай в капсули. Снимка: Ройтерс

Успехът води до пристрастяване. След кафе хита си Nespresso Nestlé стартира съответната система за капсули и за чай. Като начало марката Special.T бе въведена на пазарите през септември 2010 г. във Франция и Западна Швейцария, а през следващата година и в немскоезичната Швейцария.

Сега обаче чаят започва бърза обиколка в Европа - през септември идва ред на Австрия, следвана от страните от Бенелюкс, а през ноември Паскал Лебейли, директор на Special.T, ще атакува пазара в Германия. 89 евро ще струва т. нар. Welcome Box, състоящ се от произвежданите от германския завод в Есен WIK машини за чай, избор на смес от различни видове чайове и две специални чаши.

Подробните бизнес планове засега остават в тайна, но Лебейли планира да спечели поне 1% от германските любители на чай в най-кратки срокове, пише Frankfurter Allgemeine Zeitung. 

При пускането си на пазара преди 25 години Nespresso имаше нужда от няколко години, преди продажбите да се изстрелят като космическа ракета. Предвид двуцифрения ръст на продажбите тази година се очакват приходи от 4 млрд. франка (3,3 млрд. евро) само от бизнеса с капсули.

Лебейли също се настройва на по-дълга подготвителната фаза. "Потребителите трябва да свикнат с новата система," казва той. В същото време данните за продажбите във Франция и Швейцария му вдъхват смелост. Special.T ще успее да завладее 1% от пазара в планираните срокове. Пазарът на чая е специфичен, но не и нишов, твърди Лебейли. В Германия всяка година се продавал чай за около 1,3 млрд. евро, което е около три пъти по-висока сума, от тази във Франция.

Nestlé твърди, че подобно на Nespresso влага най-добрите растителни сортове и в капсулите за Special.T. Сложната преработка би трябвало да вгорчи живота и на всички имитатори, които все по-често атакуват Nespresso. От отделните сортове компанията очаква да запазят свежестта и вкуса си непокътнати най-малко за една година, обещава Лебейли.

А хранителният гигант от Женевското езеро естествено мисли в глобален мащаб. Nespresso и Dolce Gusto са достъпни в повече от 50 страни, като това скоро ще се случи и при чая, а бившият мениджър за Maggi Лебейли може да си представи като следваща стъпка в експанзията в допълнение към Европа и Съединените щати или някоя азиатска страна.

Ще бъде интересно и да видим кога швейцарците ще се осмелят да атакуват европейската родина на чая – Великобритания. Капсулите ще се произвеждат в швейцарския град Орбе, и то на тази производствена линия, на която преди 25 години излязоха и първите капсули Nespresso. Лебейли приема това като добра поличба за собствените си усилия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:34 | 09.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още