IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Carrefour продължава битката си с еврокризата

Италия и Испания вгорчават финансовите резултати на търговската верига

15:03 | 30.08.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Carrefour успява да ограничи загубата си. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Carrefour успява да ограничи загубата си. Снимка: Ройтерс

Търговската верига на дребно Carrefour успява да ограничи загубите си през първата половина на годината до 31 млн. евро. Година по-рано загубата е била в размер на 249 млн. евро. Очаква се и планът за икономии на компанията да бъде стартиран, вследствие на което в административното подразделение във Франция могат да бъдат съкратени 500 работни места, предава Ройтерс.

Въпреки че през второто тримесечие се появиха признаци, че положението в средиземноморските страни бавно се стабилизира, рецесията подкопа значително продажбите и печалбата на световния номер две в индустрията след Wal-Mart. През първата половина на годината оперативната печалба от продължаващи дейности намалява с 8,2% до 769 милиона евро. Въпреки това анализаторите очакваха дори по-силен спад до 709 млн. евро.

Независимо от спада на печалбата през първото полугодие Carrefour е на път да постигне за цялата година оперативна печалба (EBIT) от над два милиарда евро. Мениджмънтът се чувства комфортно с пазарните очаквания за печалба преди лихви и данъци (EBIT) от около 2,05 млрд. евро за тази година, заяви пред журналисти в четвъртъй главният финансов директор Пиер-Жан Сивиньон.

Продажбите в Европа (с изключение на Франция) са намалели с 3,5%, което е подобрение в тенденциите спрямо предходното тримесечие. Всички страни отчитат задоволително представяне, като се има предвид засиления натиск върху потреблението и свитите разходи, особено в Южна Европа.

Особено бизнесът в изпадналите в криза европейски държави Италия и Испания страда от това, че потребителите се въздържат от сериозни покупки предвид мерките за икономии от страна на правителствата и несигурността на пазара на труда. Валутите оказат негативно влияние от 1,1%, главно заради обезценяването им в Полша и Румъния.

Във Франция продажбите падат с 2,1%, подкрепени от подобряване на хранителните продажби, но засегнати от спада в нехранителни продажби, по-специално на сезонни стоки.

В Латинска Америка обаче концернът отчита ръст на продажбите от 2,7% (7,4 процента при постоянни валутни курсове). В Бразилия местните магазини Atacadao продължават силния си растеж. И от Азия идват положителни новини: там има ръст на продажбите от 14% (1,8% при постоянни валутни курсове), което е значително подобрение в сравнение с предходното тримесечие. 

На 15 юни 2012 г. Carrefour обяви, че продава на Marinopoulos дела си в съвместното предприятие Carrefour Marinoupolos, което ще доведе до преустановяване на дейността на концерна в Гърция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:43 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още