Най-голямата по обем на продажбите пивоварна в света – Anheuser-Busch InBev би прогнозите на анализаторите с отчета си за второто тримесечие на годината. В неговата основа стоят увеличение на цените и силно представяне на един от ключовите за компанията пазари – бразилският, пише MarketWatch.
През второто тримесечие на 2012 година пивоварната записва ръст на печалбата от 35% на годишна база до 1,96 млрд. долара. Година по-рано положителният резултат беше 1,45 млрд. долара, а прогнозите на анализаторите бяха за увеличение до 1,79 млрд. долара.
Картината обаче не е толкова розова, тъй като печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизации бележи спад – от 3,75 до 3,59 млрд. долара. Това е под консенсусната прогноза за 3,67 млрд. долара.
Като цяло приходите на InBev се свиват от 9,95 млрд. долара до 9,87 млрд. долара.
Реализираният обем продукция, след премахването на ефектите от сливания и придобивания, се е понижил с 0,1 на сто. Като причина за това от компанията посочват някои по-рано извършени промени в каналите на доставка в САЩ.
Съпоставимите продажби, или тези, които изключват ефектите от добавяне на нови мощности през годината, нарастват с 3,4% в Латинска Америка. В Северна Америка обаче има спад от 1,8 на сто, а в Западна Европа понижението е 7,1 на сто. Като причина за това се посочва икономическата криза на континента, която притиска потреблението.
На белгийската компания, в чието портфолио влизат марки като Budweiser, Stella Artois и Beck's, се падат около 18% от продажбите на бира в света. Дружествто формира и около 30% от общата оперативна печалба в сектора, показва анализ на Bernstein Securities.
Вчерашната сесия приключи с ръст в цената на акциите на AB InBev до 66,28 евро за брой, което дава на компанията пазарна капитализация от 105,13 млрд. евро.