Гигантът в производството на потребителски стоки Unilever предупреди, че икономическите условия в глобален мащаб се влошават. Това стана при публикуването на отчета за полугодието, от който стана ясно, че печалбата на компанията се свива, пише MarketWatch.
За първите шест месеца на годината печалбата на компанията се свива с 2,7 на сто на годишна база до 2,18 млрд. евро. Изчистените от придобивания, валутни колебания и други еднократни ефекти продажби са нараснали с 5,8 на сто, но се забавят спрямо отчетения преди година ръст от 7,1 на сто.
“Въпреки влошаващите се икономически условия и силно конкурентната среда отново успяхме да отчетем по-голям ръст на реализираните обеми от своите конкуренти и да увеличим стойността на повечето си бизнеси“, коментира изпълнителният директор на Unilever Пол Полман.
Обемът реализирана продукция се е увеличил с 2,2 на сто на годишна база, докато продажните цени са нараснали с 3,5 на сто. Общият размер на продажбите за тримесечието е 13,3 млрд. евро, след като година по-рано те бяха за 11,93 млрд. евро.
Компанията обяви увеличение на тримесечния дивидент до 0,24 евро на акция.
От Unilever обясняват, че представянето на пазарите в Азия, Африка, Латинска Америка и Близкия Изток продължава да отчита ръст, което позволява неутрализирането на ефектите от свитото потребление в Северна Америка и Западна Европа.