И в Италия нарастват призивите за държавна помощ
Обхванатият от икономическа криза френски производител на автомобили PSA Peugeot Citroen обяви по-рано днес опустошителни данни за първото полугодие на 2011 г. Автомобилното подразделение на компанията приключи първото полугодие с оперативна загуба от 662 млн. евро. Концернът отчита обща нетна загуба от 819 млн. евро след печалба от 806 млн. евро преди година. Приходите спадат с почти 5% до 29,55 млрд. евро.
Затова до 2015 г. PSA планира да спести 1,5 млрд. евро. Концернът иска да закрие 8000 работни места във Франция и да затвори завод. Освен това ще бъдат орязани разходите за развойна дейност и производство.
И в Италия нараства страхът от закриване на заводи, откакто най-големият автомобилен производител на страната, Fiat, попадна в дълбоката червена зона. В Европа за първото тримесечие италианците отчитат загуба от 273 млн. евро. Само печалбата на американската дъщерна компания Chrysler все още задържат Fiat на печалба като цяло.
Директорът на Fiat Серджо Марчионе иска да се насърчава не само растежът в САЩ. Италианецът, който е и президент на браншовия съюз Industry Association ACEA, призовава политиците, но и конкуренцията си към действия. Съвсем наскоро той призова Европейската комисия в Брюксел да отпусне на боледуващите европейски автомобилни производители финансова помощ, за да се смекчи необходимото намаляване на свръхкапацитетите.
Наскоро шефът на Fiat обяви, че като отговор на спадащото търсене концернът ще намали инвестициите в Европа с половин милиард евро до 7 млрд. евро. Дълго чаканият малък автомобил Grande Punto ще се появи по-късно от очакванията на пазара.
С исканията си за държавна помощ обаче Марчионе в голяма степен е самотник в Европа. Индустрията, която в Европа дава работа на около 12 млн. служители, е разделена в исканията за правителствени помощи. Особено от Германия италианците получават доста силен насрещен вятър. Volkswagen и германските производители на автомобили от премиум сегмента Audi, BMW и Daimler се противопоставят на всяка правителствена помощ.
Дори и корейската Hyundai-Kia Group и американската марка Chevrolet, която произвежда колите си в Корея, работят толкова успешно в Европа, че не се нуждаят от подкрепа на правителствата.
Но Марчионе не отстъпа в исканията си. От една страна той призовава ЕК да отпусне пари за закриването на заводи, а освен това настоява и за въвеждане на високи мита за вноса на азиатските конкурентни.
преди 12 години И при немците се субсидира , вземат нови заеми от банките и с тях си прращат старите.Затова нямат нужда от помощ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години ironhorse : Като взимат субсидии било хуманно и за благото на човека, а като продават било пазарна икономика !много правилно евала но ...... бат ББ така казал на томислав дончев ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Оланд е толкова отчаян, че типично по комунистически нещо като не върви, то трябва да се субсидира от печелещите.Франция ще потъне по-бързо от колкото си мислех !Субсидирането от държавата изкривява пазара, а и може да се счита за директна държавна помощ.Погледнете какво се случва не само в България а в целия ЕС със зърнопроизводителите.Не милионери, а милиардери станаха благодарение на субсидиите.Като взимат субсидии било хуманно и за благото на човека, а като продават било пазарна икономика ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар