Шведският производител на камиони Volvo AB съобщи, че нетната печалба за второто тримесечие се е свила с 5% на годишна база до 4,86 млрд. шведски крони (700 млн. долара), докато продажбите са нараснали с 6%, предаде MarketWatch. За аналогичния период на миналата година нетната печалба бе 5,12 млрд. шведски крони.
Оперативната печалба, която включва положителното въздействие на стойност 495 млн. крони от ДДС кредити в Бразилия, е намаляла до 7,34 млрд. крони от 7,65 млрд крони през второто тримесечие на 2011 г. Предварителните очаквания на анализатори, анкетирани от Bloomberg News, бяха за оперативна печалба от 6,73 млрд. крони.
Продажбите са нараснали до 83,9 млрд. крони от 78,96 млрд. крони.
Президентът и главен изпълнителен директор на компанията Олоф Першон заяви, че тенденцията към забавяне на ръста в Бразилия и Западна Европа е била компенсирана от ръста в Северна Америка и по-силните продажби в Източна Европа и Африка.
Поръчките са намалели над очакванията, понижавайки се с 19% на годишна база на всички пазари. „Спадът е основно на северноамериканския пазар, който заяви голямо количество през второто тримесечие на миналата година, както и в Южна Европа“, се посочва в съобщение на компанията, цитирано от Ройтерс.
От Volvo запазиха годишната си прогноза за лек спад на европейския пазар на камиони и ръст до около 250 000 бройки в Северна Америка. Оттам обаче отбелязаха, че потребителите в САЩ стават все по-предпазливи в даването на поръчки заради нарастващите опасения за икономиката на страната.
„Настоящото слабо търсене означава, че произвеждаме с темпо, което малко по-високо, и се подготвяме да балансираме продукцията, за да отговорим на настоящото търсене през лятото“, посочват от компанията.
„Видяхме много рязък спад на поръчките в Северна Америка, което и трябваше да се очаква, когато погледнете наличните данни от индустрията“, заяви анализаторът на Morgan Stanley Лора Лембке. „В това отношение е изненадващо, че компанията запази прогнозата си за Северна Америка. Мисля, че реално трябваше да видим понижаването и с между 5% и 10%“, добави тя.
В Бразилия търсенето бе ограничено от влизането в сила на нови правила за въглеродните емисии от началото на годината.
От Volvo понижиха прогнозата си за продажбите на местния пазар до около 90 000 камиона от 105 000 преди това. За Европа компанията обяви, че въпреки дълговата криза цялостното търсене остава стабилно и производството е в съответствие с него.