IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Procter & Gamble отново понижи прогнозата си за приходите и печалбата

Ревизията илюстрира трудностите, които изпитват производителите на потребителски стоки на пазарите в Европа и Северна Америка

20:04 | 20.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Боб МакДоналд, председател на борда на директорите и главен изпълнителен директор на&nbsp;Procter &amp; Gamble. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Боб МакДоналд, председател на борда на директорите и главен изпълнителен директор на Procter & Gamble. Снимка: Ройтерс

Procter & Gamble Co., най-голямата компания за потребителски стоки в света, понижи прогнозата си за приходите и печалбата за втори път в рамките на по-малко от два месеца заради спада на продажбите в Европа и САЩ, предава Bloomberg.

Предвижда се същинските продажби на комапнията (без придобиванията, отделянето на бизнеси и валутните колебания) да се повишат с 3% през четвъртото фискално тримесечие спрямо предишната прогноза за до 5% ръст, обяви главният изпълнителен директор Боб МакДоналд. 

Същинската печалба на акция ще бъде 79 цента спрямо досегашната прогноза за максимум 85 цента, което е под очакванията на 22 анализатори, запитани от агенцията, за 84 цента на акция.

Занижените прогнози илюстрират трудностите, които изпитват производителите на потребителски стоки, след като нарастващата безработица в Европа и Северна Америка ограничава потреблението.

”Имахме проблеми с оперативната печалба. Отбелязахме напредък през втората половина на фискалната година, но по-малък отколкото очаквахме и желаем. Трябва да коригираме това”, каза МакДоналд.

Компанията ще се концентрира върху разработването на по-големи продукти с повече потенциал, отколкото на по-малки, посочи той.

По думите му P&G ще се фокусира върху по-конкурентно ценообразуване, тъй като продуктите й станаха относително по-скъпи на някой пазари, след като компанията повиши цените по-бързо от конкурентите си.

"Procter & Gamble вдигна цените, за да защити рентабилността си, но все още маржовете са под натиск заради поскъпването на суровините и предпазливото харчене на потребителите”, коментира Ричард Кейнс, анализатор на Mintel International в Лондон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:25 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още