Procter & Gamble Co., най-голямата компания за потребителски стоки в света, понижи прогнозата си за приходите и печалбата за втори път в рамките на по-малко от два месеца заради спада на продажбите в Европа и САЩ, предава Bloomberg.
Предвижда се същинските продажби на комапнията (без придобиванията, отделянето на бизнеси и валутните колебания) да се повишат с 3% през четвъртото фискално тримесечие спрямо предишната прогноза за до 5% ръст, обяви главният изпълнителен директор Боб МакДоналд.
Същинската печалба на акция ще бъде 79 цента спрямо досегашната прогноза за максимум 85 цента, което е под очакванията на 22 анализатори, запитани от агенцията, за 84 цента на акция.
Занижените прогнози илюстрират трудностите, които изпитват производителите на потребителски стоки, след като нарастващата безработица в Европа и Северна Америка ограничава потреблението.
”Имахме проблеми с оперативната печалба. Отбелязахме напредък през втората половина на фискалната година, но по-малък отколкото очаквахме и желаем. Трябва да коригираме това”, каза МакДоналд.
Компанията ще се концентрира върху разработването на по-големи продукти с повече потенциал, отколкото на по-малки, посочи той.
По думите му P&G ще се фокусира върху по-конкурентно ценообразуване, тъй като продуктите й станаха относително по-скъпи на някой пазари, след като компанията повиши цените по-бързо от конкурентите си.
"Procter & Gamble вдигна цените, за да защити рентабилността си, но все още маржовете са под натиск заради поскъпването на суровините и предпазливото харчене на потребителите”, коментира Ричард Кейнс, анализатор на Mintel International в Лондон.