IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ford предупреждава за свръхкапацитети в Европа

Около една пета от заводите за коли на Стария континент може да станат излишни, считат представители на бранша

09:00 | 05.05.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Сглобяване на Ford Focus III в германския Зарлуис.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Сглобяване на Ford Focus III в германския Зарлуис. Снимка: Ройтерс

Въпреки че Ford е на загуба в Европа, производителят е доста по-добре от европейските си конкуренти Peugeot, Fiat и Renault. Ford продава повече превозни средства и се възползва от своята американска компания-майка, която на вътрешния пазар в момента печели милиарди.

Матс е доволен от бизнеса в Германия въпреки стагнацията в растежа. Като цяло Ford е продал 259 000 коли тук миналата година – с 39 000 повече, отколкото през 2010 г. Пазарният дял е нараснал с 0,6 пункта до 7,4%. Разликата със съперника Opel е намаляла през 2011 г., казва Матс. "През първото тримесечие на тази година сме преди тях."

Германските клиенти обаче остават предизвикателство. „Германия е наситен пазар с голям обем и висока плътност на превозните средства“. Затова и Матс не предвижда значим ръст през следващите години. Който иска да расте, ще трябва да води люта битка за пазарните дялове с конкурентите си.

Германският и европейският пазар обаче дори и без растеж са в движение. Защото производители като Hyundai навлизат на континента и печелят все по-голям дял. Автомобилите на корейците се справя добре в изпитателните тестове и са сравнително евтини и икономични. Hyundai конструира своите автомобили само върху три платформи, което позволява поддържането на ниски нива на разходите.

По думите на Матс корейците печелят и от едностранното споразумение за свободна търговия между родината им и ЕС, което е в сила от средата на миналата година. По този начин те получавали добър излаз към европейския пазар.

Критиците на това споразумение, сред които и германската асоциация VDA, се оплакват от дисбаланса между двата пазара. Благодарение на много по-големия европейския пазар корейците ще се възползват повече от това споразумение, отколкото европейците. В допълнение азиатците са договорили клауза, която им дава право за възстановяване на митото за авточасти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:29 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 1
dean.jordanov
преди 12 години
В близките няколко години все по-голям процент азиатски коли ще бъдат закупени, за сметка на по-скъпите европейски. А китайците вече влизат през задния двор в Европа (България - мръсно и *** място) - GreatWall
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още