Новата програма за преструктуриране на Lufthansa придобива конкретни форми. Флотът няма да расте до 2014 година, някои линии се закриват, намаление може да има на заплатите и осигуровките.
В писмо до служителите, с което агенция dpa-AFX разполага, председателят на борда Карстен Шпор изрежда стъпките за намаляване на разходите и увеличаване на средните приходи от пътник.
В Европа компанията се вижда притисната от бюджетните авиокомпании, като Ryanair, а на дългите разстояния – от арабски авиокомпании, като Emirates. През миналата година Lufthansa записа загуба в размер на 13 млн. евро, преди всичко заради загубата на дъщерните авиокомпании Austrian Airlines (AUA) и вече продадената British Midland (BMI).
Ключовите данни за „Програмата на бъдещето“ бяха представени още през февруари от изпълнителния директор Кристоф Франц. През 2015 г. разходите на най-голямата в Европа авиокомпания трябва да са с 1,5 млрд. евро по-ниски от 2011 г. От тази сума на основната авиокомпания Lufthansa се падат 900 млн. евро. От тях 600 млн. ще се постигнат от спестяване, а 300 млн. евро – от по-високи приходи.
За разлика от досегашните планове, сега се оказва, че флотилията от почти 700 самолета няма да расте поне до 2014 г. Вместо това вече поръчаните по-икономични машини ще заменят сегашните. По този начин се очаква да се намалят и разходите за керосин – най-големия разход на всяка авиокомпания.
Освен това Lufthansa ще закрие губещи линии и ще работи в още по-тясно сътрудничество по директните линии с дъщерната лоу кост компания Germanwings. За тази цел и флотата ще бъде уеднаквена. В Дюселдорф, Берлин, Хамбург, Щутгарт и Кьолн Germanwings вече няма да има операции.
По някои от дестинациите ще бъде закрита и луксозната първа класа. По линии, в които компанията среща сериозна конкуренция, ще има само икономична и бизнес класа. Освен това Lufthansa ще обмисли въвеждането на т. нар. Premium Economy Class.
За спестяването на средства ще допринесат и летищата и поделението по сигурността. Разходите за тях ще бъдат намалени с по 5%.
Lufthansa приключи миналата година на червенo. Загубата възлиза на 13 млн. евро. Оперативният резултат все пак е бил печалба от 820 млн. евро след 1 млрд. евро година по-рано. Авиокомпанията очакваше оперативна печалба в трицифрената област. Приходите са нараснали от 26,5 млрд. евро до 28,7 млрд. евро.
преди 12 години емирейтс са много добри особено презокеанските линии отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Най-напред трябва да намалят заплатите на пилотите - един германски пилот в авиокомпанията получава 30 000 евро на месец !!! Стюардесите също не падат по-надолу с около 10 000. Ние, пътниците пък, сме длъжни да се съобразяваме с огромните им ***, изкуствени усмивки и надуто и арогантно държание. Да не говорим за миризливия сандвич от София до Германия. Нито за прекратения сутрешен полет до Франкфурт.Е, франсетата са още по-зле, Бритиш са Bloody Awfull , а Търкиш е все още във феодализма, но все пак хората знаят... Singapore Airlines rules.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар