Общото развитие на онлайн туристическия пазар в Европа е изключително позитивно, посочва базираната в Хамбург компания за проучвания yStats.com в доклада си за сектора през 2012 г., който покрива най-големите пазари като Великобритания, Германия и Франция, както и 23 допълнителни държави в Западна, Централна и Източна Европа и Скандинавия.
През 2011 г. общият брой на резервациите, направени през онлайн туристически агенции, се е увеличил с почти 20% спрямо 2010 г., съобщи порталът TheMoveChannel.com.
Великобритания продължава да е страната с най-голям дял на онлайн туристическия пазар, като се очаква тя да запази водещите си позиции и през 2013 г., показват данните.
След Великобритания се нареждат Германия и Франция, сочи статистиката.
Също във Великобритания почти половината от всички потребители избягват традиционните туристически агенции като цяло и предпочитат да резервират почивките си в мрежата.
Потребителите в Германия обаче предпочитат традиционните туристически агенции, когато става въпрос за скъпи пътувания, докато за по-евтините се доверяват на онлайн резервациите.