Според Зуки Ман, ръководител на отдела за кредитна стратегия в лондонския филиал на френската банка Societe Generale, автопроизводителите и останалите индустриални компании, които разполагат с банкови подразделения, явно смятат, че могат да се включат във втората фаза на операцията за дългосрочно рефинансиране, използвайки евентуално потребителските кредити като допълнителна гаранция.
„Това е алтернативен източник на финансиране и при това много евтин“, посочи той.
Индустриалният концерн Siemens и автопроизводителят BMW, които също разполагат с банкови лицензи, отказаха да коментират дали ще се опитат да се включат в програмата. От Renault обаче не възнамеряват да участват, посочват източници, запознати с положението.
„Като се има предвид, че категоричната цел на операцията по дългосрочно рефинансиране бе да ограничи кредитния недостиг и да възстанови нивата на кредитиране, да помогнеш на хората да си купят кола би било напълно законно използване на парите на ЕЦБ“, смята Хув ван Стеенис, банков анализатор в лондонския филиал на Morgan Stanley.
Автопроизводителите разчитат на огромни количества ликвидност, за да финансират своите производствени и кредитни операции.
След банковата криза от 2008 г. някои американски и френски производители получиха директна правителствена финансова помощ, а много други се възползваха от реализирани от правителството кредитни линии като Програмата за изкупуване на проблемни активи в САЩ.
В сряда от Peugeot разкриха, че печалбата за 2011 г. се е свила рязко, като натрупаният кеш е намалял с 1,6 млрд. евро, а банката е заела и 2,2 млрд. евро. Френският автопроизводител е силно изложен на кризата в еврозоната заради големите си продажби във Франция, Италия и Испания, но свиването на пазара и силната конкуренция понижава доходността при всички производители на автомобили за масовия пазар.