IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Печалбата на Nestle се понижи, очакванията са за тежка година

Компанията залага на иновативни продукти, покриващи всички пазарни сегменти, за да осигури основен ръст на продажбите между 5% и 6%

12:50 | 16.02.12 г.
<p>
	Главният изпълнителен директор на Nestle Паул Булке. Снимка: Ройтерс</p>

Главният изпълнителен директор на Nestle Паул Булке. Снимка: Ройтерс

Швейцарската компания Nestle SA запази целите си за ръст през 2012 г. въпреки очакванията за трудна година и обяви спад в нетната печалба, оправдавайки предварителните прогнози, съобщи MarketWatch.

Нетната печалба за 2011 г. се е понижила до 9,49 млрд. швейцарски франка (10,25 млрд. долара), надхвърляйки очакванията на анализаторите за печалба от 9,35 млрд. швейцарски франка. Тя обаче остана доста под 34,23 млрд. швейцарски франка за 2010 г., когато в нея влезе положителният финансов резултата на Alcon от 24,54 млрд. франка, който впоследствие компанията продаде на Novartis AG.

Продажбите са се свили до 83,64 млрд. швейцарски франка при 93,02 млрд. швейцарски франка през 2010 г.

“От гледна точка на продължаващата икономическа несигурност и волатилност не очакваме 2012 г. да бъде по какъвто и да било начин по-лека от предходните години“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Паул Булке.

От Nestle посочиха, че очакват потребителите да орежат разходите, макар че компанията ще продължи да инвестира, за да подкрепи ръста.

„Поради тази причина сме добре позиционирани през 2012 г. да осигурим модела на Nestle за основен ръст от между 5% и 6%, както и за увеличаване на нормата на печалба и базовата печалба на акция в постоянни валути“, обясни Булке.

Основният ръст на продажбите на Nestle, който изключва колебанията на валутните курсове и ефектите от продажбата на подразделения и придобивания, достига 7,5%, надхвърляйки дългосрочната цел за ръст между 5% и 6%. По данни на компанията 3,9 процентни пункта от него идват от увеличаването на продадените обеми, а останалите – от по-високите цени.

Компанията обяви, че е добре позиционирана за преодоляване на тенденцията към спад чрез инвестициите си в иновативни продукти, покриващи всички пазарни сегменти – от съвсем евтините популярни продукти като Nescafe и Kit Kat до луксозните стоки като капсулите Nespresso.

Nestle предлага дивидент от 1,95 швейцарски франка на акция, което е повишение спрямо 1,85 швейцарски франка на акция през 2010 г. За последните 10 месеца пазарната капитализация на компанията е нараснала с над 10% до 179,7 млрд. швейцарски франка.

Подобно на много компании, които произвеждат потребителски стоки, и Nestle усети забавяне на ръста на печалбата в развитите икономики, където приходите на купувачите са поставени под напрежение от повишаването на данъците и орязването на разходите в публичния сектор, нарастващата безработица и ръстът на заплащането, който не успява да догони инфлацията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:45 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още