Най-голямата европейска верига за търговия на дребно Carrefour събуди страховете на инвеститорите със спад на приходите. През четвъртото тримесечие те са намалели с 0,8% до 24,15 млн. евро, както съобщи самата компания днес. Интервюирани от Ройтерс анализатори очакваха приходите да са в размер на около 24,32 млрд. евро.
Силни спадове на приходите са отчетени на родния френски пазар, както и в Италия и Испания, докато в Латинска Америка приходите нарастват за четвърто поредно тримесечие.
Заради дълговата криза в Европа и свързаното с това нежелание за пазаруване конкурентът на Metro очаква, че през изминалата година ще изпълни в най-добрия случай песимистичния сценарий на своите очаквания. През октомври вторият в индустрията концерн след американската верига Wal-Mart прогнозира спад в оперативната си печалба между 15 и 20%.
Французите обявиха, че заради силна конкуренция в Европа ще преосмислят внимателно страна по страна планираното откриване на големи магазини. Carrefour има над 9500 магазина в 32 страни, а в България веригата има шест обекта.
Лошата новина за компанията е, че вероятно ще се увеличи натискът върху главния изпълнителен директор Ларс Олофсон. И в момента той вече се разглежда като временен председател на надзорния съвет.
Под неговото управление компанията отправи шест предупреждения за печалбата. Акционерите са недоволни, защото това управление досега не успя да представи ясна стратегия за бъдещето. Съвсем наскоро местният конкурент Casino отчете ръст на печалбата с около 14% благодарение на придобивания.
Неотдавна Carrefour продаде и портфолио от 97 търговски обекта във Франция за общо 365 млн. евро. Сделката имаше за цел да оптимизира капиталовата структура на компанията, като приходите от продажбата ще бъдат реинвестирани в нови проекти, бе уточнено тогава.
За Carrefour не е необичайна практиката да продава някои от хипермаркетите, които доскоро е управлявала. У нас компанията стартира проекта за изграждането на столичния търговски център The Mall, който по-късно продаде на инвестиционната компания Assos Capital за над 200 млн. евро.
преди 12 години може би трябва да се бутне политиката цена/качество.. изглежда, че продажба от типа "най-ниската" цена не винаги е печелевша. отговор Сигнализирай за неуместен коментар