Низходящата тенденция в страдащата от слаби продажби германска верига за търговия със строителни материали и стоки за бита Praktiker продължава. През миналата година приходите на компанията спадат с почти 8% до 3,2 млрд. евро.
Мениджмънтът обяви днес, че програмата за саниране на компанията ще обхване не само бизнеса в Германия, но и зад граници. Praktiker оперира в общо 10 страни с около 440 магазина, а в България веригата има девет обекта. Преди месец компанията обяви, че от 10 800 работни места в Германия ще отпаднат около 1400. Сега вече не са изключени и съкращения в чужбина, заяви говорител на концерна. В световен мащаб той има повече от 20 000 служители.
През 2010 г. втората по големина верига в Германия отчете нетна загуба от над 33 млн. евро. Приходите бяха 3,4 млрд. евро, почти със 6% по-ниски от година по-рано.
Компанията още не е публикувала данни за печалбите си през 2011 г. В края на март по време на годишната си пресконференция компанията ще даде повече информация за финансовите си резултати и за оздравителната си програма.
Причина за слабите резултати според данни на концерна е преди всичко бизнесът зад граници. „Особено труден е бизнесът ни в Гърция, Румъния и България, защото там покупателната способност и готовността за покупки на населението спаднаха още повече с кризата“, заяви концернът в прессъобщение.
През последните няколко месеца Praktiker се опитва да избяга от имиджа си на евтина верига. Затова и концернът се отказа от налаганите масово през миналите години кампании за 20%-но намаление на цените на всички артикули. Веригата ще залага повече на собствени марки, по-видими и големи магазини и висококачествени услуги. Новата рекламна кампания с участието на тенис звездата Борис Бекер, която стартира през втората половина на годината, обаче също не допринесе за намаляване на отчетените загуби.
В края на ноември изпадналата в затруднения верига представи обширна оздравителна програма. Освен това до 2014 г. се планира да се вложат над 300 млн. евро. За новото представяне на веригата ще се открият нови, по-големи обекти и собствени марки. Клиентите ще бъдат привличани от по-добро обслужване и консултанти на всяка крачка. Акции с намаления ще има все по-рядко, като те ще са валидни преди всичко за редовни клиенти. Освен това централата ще бъде преместена от Киркел в Заарланд в Хамбург, за да се слее с намиращата се там дъщерна компания Max Bahr. Там за първи път ще се състои и годишната пресконференция през март.
Заради кризата дългогодишният председател на Надзорния съвет Волфганг Вернер загуби мястото си. От октомври кормилото пое Томас Фокс, специалист по оздравявания на компании. От него се очаква „бързо да започне с вече обявените структурни промени, за да може Praktiker възможно най-скоро да немери обратния път към печалбата. Освен новото позициониране на Praktiker в Германия, консолидация ще има и за международния бизнес. Заради нестабилните макроикономически рамкови условия обаче тя едва ли може да се планира, се казва в съобщението на концерна.
преди 12 години да съгласен съм това е един китаиски магазин с много лошо обслужване дано скоро се променят ако не пазарът ще ги накаже отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Има и нещо хубаво в тези магазини. Много стока на едно място и човек лесно сравнява качествата на различи производители. Но да си купя нещо от бриколаж или практикер или баумакс...С тия безумни цени на боклучавата им китайска железария - няма начин... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Но пък припбраха част от баницата, наречена "Доверие" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Хич не е евтино !!!!!!!!!!!!!!!!! Балъците умряха ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ами екипа им за България е една крачка напред и вече си е свършил работата по новия имидж, според мен последното което може да се каже за Практикер в България е че е евтин магазин! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ако мениджмънта на фирмата чете трябва да му е ясно че не може1.Да продава на такива цени.Отивам да си купя телескопична дръжка в Практикер и там ми искат 18 кинта на другия ден в Домашен майстор за същата дръжка платих 7,50 кинта.С всички цени е така.2.Потърсиш някой да ти обясни нещо няма никой.След дълго обикаляне те се събрали 20 човека на лаф моабет и се хилят.Като ги питаш нещо ти се отяждат.3.Попиташ за някаква стока за повечко информация никой незнае.Вдигат рамене и това е.4.На изхода никога не работят всички касиАз съм се зарекъл че докато не се променят мой крак няма да стъпи тамУправат трябва да разбере че не клиентите са за да им удобно на тях а обратното.Този магазин е под всякаква критика високи цени некомпетентни и мързеливи консултанти и още много мога да кажа но се спра дотук отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Определено в района ни изобщо няма имидж на евтин магазин. Такива цени сигурно и в Германия няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Да намалят цените!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар