На 26 и 27 октомври ЕС проведе 14-тата си антикризисна среща в рамките на 21 месеца. След 10-часови разговори лидерите на ЕС се съгласяват да предоставят гаранции, чрез които да насърчат инвеститорите да подкрепят временния спасителен фонд за еврозоната. Очакванията след срещата са, че по този начин фондът ще бъде разширен до 1 трлн евро.
Освен това с кредиторите на Гърция е постигнато споразумение да отпишат 50% от стойността на гръцките облигации, които притежават.
За европейските банки е договорено до края на юни 2012 г. да наберат 106 млрд. евро свеж капитал, а за втория спасителен план за Гърция - да бъде разширен до 130 млрд. евро.
На 31 октомври Папандреу шокира пазарите, европейските политици и гръцките парламентаристи, като призова за референдум за спасителното споразумение за Гърция.
На същия ден MF Global Holdings Inc. обявява фалит след несполучливи инвестиции в ДЦК.
На 1 ноември фондовите и облигационните пазари по цял свят се сринаха поради опасенията, че евентуален неуспешен референдум ще доведе Гъция до хаотичен фалит. Доходността по 2-годишните гръцки облигации се повишава до рекордните 84,7%.
В същия ден Драги поема управлението на ЕЦБ от Трише.
На 2 ноември европейските лидери замразяват траншовете по спасителния пакет за Гърция, изтъквайки, че много скоро страната трябва да реши дали иска да остане в еврозоната.
Ултиматумът е в разрес с клаузите на Маастрихтския договор, според които членството във валутния съюз е „необратимо”.
На 3 ноември Папандреу се отказва от идеята за референдум, а Драги неочаквано понижава основната лихва на ЕЦБ до 1,25% още на първата среща на банката, която ръководи.
На 4 ноември на среща на страните от Г-20, проведена в Кан (на френската Ривиера), световните лидери не успяват да се договорят за предоставянето на допълнителни средства на Международния валутен фонд (МВФ), които да бъдат използвани за потушаване на европейската дългова криза.
На 6 ноември Папандреу подава оставка, отваряйки пътя за съставянето на експертно правителство на националното единство.
На 8 ноември Брлускони също се съгласява да подаде оставка, след като парламентът на страната гласува договорените с европейските лидери допълнителни мерки за бюджетни икономии. Това се случва след като италианският премиер губи парламентарното си мнозинство, а доходността по облигациите на страните от периферията на еврозоната достигат нови рекордни нива.
На 9 ноември доходността по 10-годишните италиански облигации за първи път достига 7%.
На 11 ноември Лукас Пападимос, бивш вицепрезидент на ЕЦБ, се заклева като новия премиер на Гърция.
На 12 ноември Берлускони подава оставка, след като италианските законодатели приемат нови мерки за бюджетни икономии. За премиер на страната е избран бившият европейски комисар Марио Монти.
На 30 ноември ЕЦБ и централните банки на Япония, Швейцария, Великобритания и Канада, по инициатива на Фед, понижават цената за финансиране на търговските банки в долари.
На 1 декември Драги призова за „нов фискален съюз” в ЕС, като намеква, че в замяна ЕЦБ може да направи повече за намирането на изход от кризата.
На 4 декември кабинетът на Монти одобрява допълнителни бюджетни икономии за 30 млрд. евро.
На 5 декември S&P поставя рейтингите на Германия, Франция и още 13 страни от еврозоната под наблюдение за евентуално понижение.
На 8 декември ЕЦБ понижава основния си лихвен процент до 1% и предлага на банките неограничени 3-годишни заеми. ЕЦБ облекчава още повече и правилата за обезпечаване на предоставяните от институцията кредити.
На 9 декември, след преговори продължили цяла нощ, лидерите на ЕС се договорят за създаването на фискален съюз. Единствената страна, която не подкрепя идеята е Великобритания.
Европейските правителства се споразумяват да предоставят и допълнителни 200 млрд. евро за разширяването на спасителния фонд за еврозоната, да затегнат допълнително правилата за бюджетна дисциплина и да ускорят старта на постоянния механизъм за стабилност (ESM), като го изместят с една година по-рано за средата на 2012 г.
Драги привества решенията без обаче да даде знак, че ЕЦБ възнамерява да разширява програмата си за изкупуване на облигации.
преди 12 години Кризите са периодично повтарящи си явления в световната икономика, следователно в една или друга степен те са предвидими. Обясненията за тях обикновено се свързват с ролята на държавата, с пазара, но много малко внимание се обръща на манипулирането на пазара и механизмите за това. Не е задължително човек да е специалист, за да разбере, че банките са криминални институции, чиято задача не е подобряване на екзистенцията, а точно обратното - перманентно забогатяване чрез финансови далавери и ограбване на човечеството и най-вече данъкоплатците. Както казва г-н Гайслер в книгата си "Ou Topos" - банките водят жестока война срещу средната класа... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години 1+ Точен и изчерпателн си в две думи . Всичко останало са спекулации. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Особено важната причина за европейската дългова криза е конкретна държавна финансова грешка, поради която се ползва начин на държавно финансово управление (ДФУ), което е негодно за евро и поради тази причина се развиват диспропорции и (за достатъчно време) криза.Ликвидирането на този държавен финансов недъг, който подсигурява сегашната европейска стопанска криза може успешно да се осъществи чрез усъвършенстване на съответно ДФУ, след което същото вече да е ГОДНО за стопанство с евро. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Финансовите трудности на една държава не са проблем на еврото а на съответната държавата и нейните кредитори.Проблемите на еврото са породени от политиката на страните-кредиторки на задлъжнелите държави да прехвърлят дълга върху всички страни от ЕЗ чрез неограничено изкупуване на проблемни облигации от ЕЦБ, а чрез МВФ и върху останалите страни от ЕС.Така загубите на основните кредитори ще бъдат редуцирани, за сметка на отслабване на еврото и превръщане на ЕЦБ в държател на облигации със стойността на амбалажна хартия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Мисля, че точно невъзможността на дадена държава ат Еврозоната да плаща дълговете си е основен проблем на еврото. Защо? - Липсата на евро в бюджета на дадената страна неминуемо води до безредици, което се решава по два начина: 1. потъпкване на демокрацията или 2. печатане на пари - Евро /девалвация/. Когато затруднените страни са повече от една нещата изглеждат още по-зле. Политиците навярно ще изберат вариант 2, защото пазарите не обичат валутата на страни с размирици и погазена демокрация. Ето защо на Еврото му предстои труден път надолу. След това и на долара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ще напечат евра , ще ги похарчат за ДЦК и държавите ще харчат тези пари и това може да окаже влияние единственно като понижи стойността на еврото. Не могат да привлекат , като купувачи на ДЦК външни страни..напротив на тях трябва да им стане след тази стъпка съвършенно ясно , че трябма да бягат от тези книги които се търгуват на модифициран - несвободен вече пазар , пазар на който продавача се преправя и се явява като купувач на книгите на висока цена , цената не е реална вече.Измамата не е решила никога , нито един проблем и нейното действие е строго краткосрочно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Това че отделни страни от ЕЗ са закъсали не е причина за кризата на еврото.Истината е че опитите да се плащат с с чужди пари дълговете им води до разпад на ЕЗ и единната валута.Във всеки случай това че държава ползваща еврото не е в състояние да си плаща дълговете не може да причини никакъв проблем на самата валута.Невъзможността от девалвация на национална валута причинява проблеми на самата държава но не и на общата валута. отговор Сигнализирай за неуместен коментар