Австрийската верига дрогерии DM (DrogerieМarkt), която стъпи в България в началото на 2009 г. с първи магазин в Пловдив, не може да се оплачи от влиянието на кризата. През изминалата финансова година (до 30-и септември) приходите от продажби за първи път надхвърлят 6 млрд. евро, съобщи компанията.
Само в Германия продажбите са били за над 4,5 млрд. евро.
„По този начин във федералната република отчитаме ръст от 10,1%“, заявява Ерих Харш, председател на управителния съвет. В Австрия и Югоизточна Европа приходите са били в размер на 1,7 млрд. евро, което прави ръст от 9,3% спрямо предходната година. Така общите приходи от продажби се равняват на 6,2 млрд. евро.
Концернът не обяви засега данни за чистата си печалба.
В Европа DM има 2536 филиала, от които 1185 в Германия. Новите за 2010 г. магазини са 71, пояснява компанията. Новоназначени са 2613 служители, а общо веригата има над 30 хил. служители и над 382 млн. клиента.
През следващата финансова година концернът има намерение да инвестира нови 100 млн, евро в нови и съществуващи филиали извън Германия и Австрия. „Това е върховна стойност за вложения в историята на концерна ни“, заяви Харш.
Веригата е специализирана в продажбата на дрогерийни стоки и специализирани хранителни продукти и вече присъства в 11 държави. Обектите й предлагат около 8000 артикула в секторите козметика, храни, домакински изделия, бебешки продукти на международни и национални компании. В България DM съсредоточава обектите си по пешеходните зони, търговски улици, ритейл паркове и молове. Магазините във вътрешността на градовете са с минимум 270 кв.м търговска площ, а тези в моловете - поне 330-380 кв.м.
Две години след влизането си в България веригата вече има над 33 обекта.