Затова производителите обръщат голямо внимание и на така наречените хибридни автомобили, работещи както с течно гориво, така и с електричество.
При тях обаче също има разновидности. При едни задвижването на електричество и течно гориво е независимо едно от друго и автомобилът може да работи с единия или с другия двигател.
При други е възможно, освен посоченото, да работят едновременно и двата двигателя (бензинов с мощност 163 к.с. и електрически с мощност 37 к.с.), какъвто модел има Peugeot, но тогава икономии на енергия не се правят. При този модел е предвиден и автоматичен режим на работа, при който компютър избира кой двигател да работи, за да е най-икономичен разходът на енергия.
Mercedes и BMW пък са разработили хибриден автомобил, който освен с електродвигател разполага и с малък бензинов двигател (1,2 л). Целта на бензиновия двигател е единствено по време на движението на автомобила по определен начин да презарежда батерията, така че този автомобил да може да изминава без престой за зареждане до 600 км, а не до 120-150 км, както е при класическите електромобили до момента. По този начин в голяма степен се разрешава проблемът с необходимостта от продължаващо часове често презареждане на електромобилите.
Към момента не е достатъчно добре проучен и въпросът как ще реагира електроенергийната система, ако в даден момент се включат за зареждане голям брой електромобили, посочиха експерти. Има какво още да се желае и относно подобряване на безопасността на електромобилите в случай на пътен инцидент, тъй като литиевите батерии са по-лесно запалими.