Един от основните проблеми за развитието на пазара на електромобили е тяхната цена, която е по-висока от тази на същата марка класически автомобил. Хибридните автомобили са малко по-евтини от изцяло електрическите, но също са по-скъпи от класическите. От Българска асоциация „Електрически превозни средства“ се пресметнали, че използването на един малък камион, работещ с електричество, става рентабилно дори и без финансови облекчения от страна на държавата (например по-ниски данъци), ако на ден той изминава около 100 км.
От асоциацията смятат, че такива камиони са удобни за зареждане със стоки на магазините, особено в централни части на градовете, защото са безшумни и екологични. Затова от асоциацията имат идея, при евентуално постигане на договореност, да доставят общо 700-1000 лекотоварни и леки автомобили за ползване от общините в София, Пловдив и Варна.
Друг проблем представлява монтирането на зарядни станции за електромобили. Най-общо те могат да бъдат два вида – за нормално (6-8 часа) и бързо зареждане (30 минути).
Станциите за бързо зареждане са 2-3 пъти по-скъпи от тези за нормалното зареждане и се предвижда да се монтират основно на магистрали. Зареждането с ток от тях също ще е по-скъпо.
Самите зарядни за електромобили от своя страна се произвеждат от различни компании и са няколко вида, затова се работи за тяхното унифициране.
Хора, живеещи в еднофамилни къщи с гаражи, биха могли да зареждат евентуално електромобила си през нощта, когато и токът е по-евтин, посочиха участници в конференцията.
Проблем представлява и пробегът на електромобила, който в общия случай е 60-120 км с едно зареждане. Така новите автомобили на ток може да се използват основно в градски условия.