Бизнес доверието в Италия падна до почти двегодишно дъно през септември заради опасенията, че икономическите мерки за съкращаване на бюджетните разходи и дълговата криза ще натежат сериозно на икономическия растеж, пише Bloomberg.
Индексът, с който се измерва бизнес доверието в страната, падна до 94,5 пункта през септември, което е най-ниско ниво от януари 2010 г. насам, при прогнозиран спад до 98,1 пункта.
Настроенията сред мениджърите отразяват песимизма на потребителите, след като правителството на Силвио Берлускони прие план за съкращаване на разходите и вдигане на данъците, за да преодолее дълговата криза, която се разпространи и в Италия.
През септември потребителското доверие в страната почти докосна най-ниската си точка от 3 години заради опасенията от ефектите на икономическата програма.
Според прогнозите на Международния валутен фонд (МВФ) италианската икономика ще нарасне със скромните 0,6% през 2011 г., като през 2012 г. растежът ще се забави до 0,3 на сто.
Финансовото министерство на Италия даде близка прогноза за тазгодишния растеж – 0,7%. За догодина очакванията са ръстът на брутния вътрешен продукт да бъде почти същия като очаквания през 2011 г. – 0,6%.