Швейцарски супермаркети планират допълнителни намаления на цените, за да се справят с поскъпването на швейцарския франк, довело до екскурзии за пазаруване в Германия и Франция, съобщава MarketWatch.
Продавачи на дребно като супермаркетите Migros и Coop, както и магазинът с намалени цени Denner вече орязаха цените на хранителните стоки, напитките и стоките за домакинството и лична хигиена с до 20%. През следващите седмици те планират допълнително намаление, което ще обхване и други продукти.
„Заради еврото проведохме преговори с доставчиците си като Nivea и Ferrero”, заяви Мартина Босхард, говорител на най-голямата верига швейцарски супермаркети Migros. „Ще продължим да преговаряме. Искаме по-ниски цени, когато внасяме и искаме да предложим по-ниски цени на нашите потребители“, добави тя.
Супермаркетите обявиха, че няма да спрат с намаленията ако договорят по-добри цени с доставчиците, когато купуват стоки в швейцарски франкове.
През тази година франкът поскъпна до рекордни нива спрямо еврото и долара, отбелязвайки съответно ръст от 10,5% и 18,9%.
Днес от Migros обявиха, че намаляват цените на 500 маркови стоки с между 10% и 20%.
Намалението следва средно редуциране на цените с 4% за широк кръг от стоки от началото на годината. В новите цени компанията е инвестирала около 300 млн. швейцарски франка.
Следващата я в класацията верига Coop обяви, че намалява цените на около 700 артикула с до 20%.
По-рано през август Coop махна 95 марки от щандовете си, след като някои доставчици отказаха да намалят цените на вносните стоки.
„Мнозина международни доставчици сега разбират колко е напрегната е ситуацията“, заяви Юрг Перитес, шеф на отдела за маркетинг и продажби в компанията.
Супермаркетите загубиха от потребители, които пресичат границата с Франция и Германия, за да се възползват от разликата във валутните курсове.
От Migros посочиха, че част от супермаркетите им близо до границата са загубили между 6% и 8% от продажбите, като напрежението е особено голямо близо до границите с Германия и Австрия и около Женевското езеро.
Действията на търговците са в отговор на призивите от страна на правителството и потребителите да бъдат намалени цените на вносните стоки, като се има предвид курса на швейцарския франк.
Швейцарските супермаркети бяха критикувани и за това, че не са преминали на по-ниски цени за потребителите.
В съобщение, публикувано през уикенда, от Migros заявиха, че обмислят закриване на работни места, а от Coop предупредиха, че ръстът на компанията за 2011 г. ще остане под очакванията.
На 17 август швейцарската централна банка обяви трети кръг от мерки за вливане на ликвидност в рамките на предишните две седмици, за да охлади търсенето на франкове.