Германският автомобилостроителен гигант Volkswagen оправдава наименованието си „кола на народа“ (б. Ред. - в превод от немски). Концернът продаде рекордните 2 млн. автомобила от основната си марка през първите пет месеца на годината, съобщи днес компанията, цитирана от Ройтерс.
Продажбите на Volkswagen в периода януари-май са нараснали с 12,2% спрямо същия период на миналата година, като общо са продадени 2,09 млн. автомобила. Само през май компанията е продала над 436 000 автомобила.
Висок ръст компанията регистрира в Азия и развиващите се пазари, но растеж има и на родния пазар в Германия.
На най-големия пазар на дребно – Китай, VW успя да продаде от януари до май 714 200 коли, което е ръст от 15,3%. Бизнесът на немците върви добре и в Северна Америка, където Volkswagen отчита ръст на поръчките от 19,7% до 194 600 автомобила.
В Централна и Източна Европа плюсът е 40,2% - 71 900 автомобила. Само в Русия са продадени двойно повече коли от същия период година по-рано – 34 400 коли. В Германия продажбите са нараснали с 3,6% до 248 800 автомобила.
Volkswagen е лидер и на българския пазар с пазарен дял от 11,92% през април.
И в Русия се форсира производството на марки от концерна. Руският производител GAZ и VW са сключили споразумение за производство на модели от марките Volkswagen и Skoda, съобщи германската компания. Споразумението е със срок на действие до 2019 г. GAZ ще започне да асемблира Volkswagen Jetta и моделите на Skoda - Octavia и Yeti за руския пазар. Първата „руска“ Skoda се очаква да напусне завода в края на 2012 г.
Благодарение на бързото разширяване на производството заедно с GAZ концернът „ще засили бързо позициите си на този ключов пазар“, казва главният изпълнителен директор на VW Мартин Винтеркорн. Споразумението предвижда и разширяване на капацитета на завода на Volkswagen в Калуга, където германците инвестираха през последните години над 750 млн. евро. Заводът бе построен за само 3 години и от 2008 г. в него работят 3 000 души. Новият договор с GAZ предвижда още немски вложения за 200 млн. евро.
Германският концерн си е поставил за цел до 2018 г. да измести от първото място на световния автомобилен пазар японския си конкурент Toyota, като цели да постигне продажби от 10 млн. автомобила.
Компанията, чиято централа е във Волфсбург, напредва със сливането с производителя на луксозни спортни автомобили Porsche.