Силното търсене на луксозни стоки в Азия и Северна Америка помогна на швейцарския концерн за луксозни стоки Richemont да отчете ръст на печалба си.
Както заяви самият производител в четвъртък, нетната печалба през изтеклата бизнес година 2010/11 е скочила с цели 79% до 1,08 млрд. евро.
Анализаторите обаче очакваха малко по-добър резултат - 1,17 млрд. евро беше тяхната прогноза.
Продажбите на бижутата с марките Cartier, часовниците Jaeger LeCoultre и писалките Montblanc са се повишили с една трета до 6,89 млрд. евро.
Richemont планира да изплати дивиденти от по 0,45 франка на акция, след 0,35 франка на акция през предходната година.
Освен това втората по големина след френския си конкурент LVMH компания за луксозни стоки обяви разширение на програмата си за обратно изупуване.
След като в началото на годината Richemont обяви обратно изкупуване на десет млн. акции клас А, сега компанията иска да си върне още 5 млн. акции клас А.
За текущата финансова година мениджърите на швейцарците са предпазливо оптимистични: през април продажбите са скочили отново с 32%.
"Надяваме се, че този положителен тренд ще бъде продължен през следващите няколко месеца", казва изпълнителният директор Йохан Руперт.