Високата цена на керосина подтисна възстановяването на въздушния транспорт. След като предни дни скандинавският евтин превозвач SAS отчете загуби, днес това стори и британският му конкурент Easyjet.
Easyjet, която е втората по големина нискотарифна авиокомпания в Европа, увеличава загубата си. Нетната загуба на авиокомпанията за периода октомври – март възлиза на 144 млн. паунда (236.1 млн. долара) спрямо 67 млн. паунда година по-рано. Въпреки негативното въздействие на по-високите летищни такси компанията обаче е успяла да увеличи продажбите си с 8,1% до 1,27 млрд. паунда, предаде Ройтерс.
Разходите за гориво на авиопревозвача разходи са били в размер на 383 млн. паунда спрямо 305 млн. паунда за предходната година, или с една четвърт по-високи.
„Последните шест месеца бяха трудни поради растящите цени на горивата, комбинирани с несигурното поведение на потребителите и неблагоприятното влияние на таксите“, коментира изпълнителният директор на авиокомпанията Каролин Маккол, цитирана от Ройтерс.
Според Герт Зоневелд, анализатор на Panmure Gordon & Co, цитиран от Bloomberg, компанията е започнала да свива разходите си и отделно е продала билетите за летните си полети на добри цени. Това буди оптимизъм за последващите финансови резултати на авиопревозвача, твърди Зоневелд.
Наскоро и Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) предупреди, че растящите цени на петрола могат да развалят сметките на бранша за скорошно възстановяване. Междувременно обаче германският лидер Lufthansa информира, че през април е превозил с почти една трета повече пътници от април 2010 г. Тогава обаче и исландският вулкан се погрижи за срив в авиобранша.