Базираният в Мюнхен автомобилен концерн BMW е успял да увеличи почти четири пъти печалбата си за първото тримесечие и по този начин устоява на конкуренцията във високия ценови сегмент на Mercedes и Audi, предава Ройтерс.
Компанията е последният голям германски производител, който представи резултатите си за първите три месеца на годината. Данните показват, че те са били най-успешни за нея, както и за конкурентите й, в развиващите се страни и на вече установени пазари като САЩ и Европа. Освен това концернът е успял да продаде повече лимузини и джипове, което е причина за повишаването на оперативния марж на 11,9%. Същият показател за Mercedes е 9,3%, а за Audi – 10,6%.
„BMW Group започна силно финансовата година“, заяви при представянето на данните изпълнителният директор Норбърт Райтхофер. „Постигнахме рекордна печалба и продадохме повече коли за тримесечие от когато и да е било“.
Продажбите на основната марка BMW са скочили с 21% на 321 175 автомобила, като по този начин концернът изпреварва Audi и Mercedes. Не се вижда край на тази възходяща тенденция – в САЩ, най-важният експортен пазар, баварците са продали значително повече автомобили от немските си конкуренти във високия сегмент.
През първото тримесечие BMW е повишил печалбата си на 1,2 млрд. евро спрямо 324 млн. евро за същия период през 2010 г. и така надскочи значително очакванията на анализаторите.
За тази година целта на BMW е да продаде повече от 1,5 млн. автомобила и по този начин, като всички големи немски автомобилопроизводители, да постигне рекордни продажби.
Високите цени на бензина и дизела, както и природната катастрофа в Япония, досега не са се отразили на резултатите на германските автоконцерни. Daimler и Audi удвоиха печалбите си през първото тримесечие, а VW ги утрои.
Добрите резултати на BMW отекнаха и на борсата: акциите на BWM на борсата във Франкфурт поскъпнаха с 2% и достигнаха цена от 64,73 евро.