Въпреки по-високите цени на суровините и затрудненията, предизвикани от земетресението в Япония, прозиводителят на спортни стоки Puma отбеляза добри печалби за първото тримесечие на 2011 г.
Печалбата на Puma за първото тримесечие на 2011 година е 77,7 млн. евро.
Консолидираните продажби на Puma за първото тримесечие на годината са 773,4 млн. евро, което е увеличение от 13,2 на сто на годишна база. Без отчитането на валутните колебания продажбите нарастват с 9,3 на сто, стана ясно при представянето на резултатите в централата в Херцогенаурах.
Особено добре се е развил пазарът в САЩ и Азия, както и по отношение на придобитата от концерна голф марка Cobra. Печалбата преди облагане е скочила с 2% на 111 млн. евро. Запитани от „Ройтерс“ анализатори са предвиждали продажби от 759 млн. евро и печалба от 78,5 млн. евро.
Плановете на Puma са наистина амбициозни. През текущата финансова година третият по големина в света производител на спортни стоки след Nike и Adidas, част от френския концерн за луксозни стоки PPR, възнамерява за първи път в историята си да продаде стоки за повече от 3 млрд. евро.
В сравнение с продажбите за 2010 г., които възлязоха на 2,7 млрд. евро, това е увеличение от над 10%. Печалбата пък трябва да нарасне с поне 5%. За 2015 г. Puma е с още по-смели цели – продажбите трябва да надминат 4 млрд. евро.
Днес браншът е изправен пред няколко сериозни предизвикателства. На първо място – повишаващите се разходи за заплати в азиатските производствени халета, както и по-високите цени за нефт, памук и каучук. Покачват се и транспортните разгоди, пише „Ройтерс“.
Преди около седмица лидерът на пазара Nike отчете силно падащи маржове на печалба и разочарова инвеститорите си. Именно това са и причините всички производители да пробват да наложат по-високи цени, с които да неутрализират тренда.