Fiat, Toyota и Ford са трите автомобилни компании, които оглавяват десетия пореден месечен спад на продажбите на автомобили в Европа, пише Bloomberg. Изтичането на правителствените стимули за покупката на нови автомобили и увеличението на данъчното бреме в европейските страни заради фискалната криза ограничава потреблението на Стария континент.
Броят на регистрираните нови автомобили в Европа пада с 1,1% на месечна база до 1,07 млн. превозни средства през януари. Това показаха месечните данни на Европейската асоциация на автомобилните производители.
С най-силен спад се отличава Fiat, чиито продажби се свиват с 20% в рамките на месец. Тези на Toyota са намалели с 11%, а при Ford се отчита спад от 9,4% на месечна база.
Високата безработица от 10% и изтичането на програмите за стимулиране покупките на нови автомобили карат европейските домакинства да се сдържат в своите разходи.
Анализатори посочват, че Ирландия и Румъния са единствените европейски страни, които все още предлагат стимули за покупката на автомобили.
Продажбите намаляват в три от петте най-големи пазара в Европа, като отчитат 24% спад в Испания, 21% в Италия и 12% във Великобритания. В същото време покупките в Германия се повишават със 17%, а във Франция нарастват с 8,2 на сто.
Най-големият европейски производител на автомобили Volkswagen печели от оживлението на местния пазар и отчита 6% ръст в продажбите си. Пазарният дял на немската компания скача до 22,1% в Европа през януари от 20,6% за предходния месец.
Продажбите на производителите на луксозни автомобили BMW, Daimler и Audi се увеличават с 20%, 14% и 3,6% на месечна база съответно.
Втората по големина автомобилна компания в Европа PSA Peugeot Citroen отчита 3,6% спад в продажбите си през януари, докато при Renault те намаляват с 4,8% на месечна база.