Спадът в продажбите на нови автомобили в Европа се ускори през лятото, достигайки 18,6% за юли на годишна база и 12,9% за август, също спрямо съответния месец на 2009.
Причина за ускореното понижение е краят на правителствените програми за стимулиране на пазарите в редица държави на Стария континент, както и по-слабата активност през отпускарския сезон.
Август се превърна в петият пореден месец на спад за автомобилната индустрия след отстъпленията от 7,4% за април, 9,3% за май и 6,9% за юни.
По данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители през миналия месец в Европа са продадени общо 701 710 нови коли, а през юли броят им е бил 1 032 893.
За осемте месеца продажбите достигат 9 021 703 броя, или спад от 3,5% на годишна база.
Германският пазар, който е най-големият в Европа, отчита срив от над 30% в продажбите през юли и от 27% през август.
Силни понижения има още в Испания (-24,1% за юли и -23,8% за август) и Италия (-25,7% за юли и -19,3% за август).
Най-големият производител на Стария континент - Volkswagen – понижава продажбите си със съответно 15 и 11 на сто за юли и август, представянето на BMW се влошава с 3,1 и 10,8 на сто, а това на Daimler – с 2,5 и 3,3 на сто.PSA Peugeot Citroën е с 19% по-слаби продажби през юли и с 13,7% - през август. С 10,9% падат продажбите и на Renault за юли, а спадът за август е 7,5 на сто.
Намаляват продажбите и на Ford, Fiat, GM, Toyota, Nissan.