Датският производител на бира Carlsberg, четвъртият по големина играч в сектора в световен мащаб, повиши очакванията за годишните си резултати след отбелязан скок на печалбата за второто тримесечие.
Нетната печалба за тримесечието възлиза на 2,63 млрд. крони (353 млн. евро), което е увеличение с 35,7% на годишна база. Ръстът се дължи най-вече на силно представяне в Азия и съживяване на руския пазар, съобщава АФП.
Оперативната печалба е нараснала за периода с 16,2 на сто до 4,24 млрд. крони (569 млн. евро).
Покачването на продажбите е от 2 на сто до 17,97 млрд. крони (2,41 млрд. евро), като в Азия има ръст от 42 на сто спрямо второто тримесечие на 2009 г.
Пазарът в Западна Европа, който е основен за групата, обаче все още остава „труден“, като продажбите там са се понижили с 3% като обем и с 5% като стойност до 10,19 млрд. крони (1,37 млрд. евро). Оперативният резултат в този регион бележи ръст от 9% до 1,89 млрд. крони.
За цялата 2010 г. пивоварят очаква растеж от около 40% на нетната печалба спрямо предишна прогноза за +20%. Предвижданията за оперативната печалба са за около 10 млрд. крони спрямо 9,39 млрд. очаквани по-рано.
У нас компанията оперира чрез „Карлсберг България” АД, която притежава марките Carlsberg, Tuborg, Шуменско, Пиринско и др.