Нетната печалба на Unilever NV за второто тримесечие на годината е нараснала с 39% на годишна база до 1,15 млрд. евро, надхвърляйки доста прогнозите на анализаторите, съобщава AP.
Приходите от продажби на холандския производител на потребителски стоки са се повишили с 12,4% до 11,75 млрд. евро. С най-голям дял в тях са продуктите с грижа за тялото (над 30%), а този на сладоледите и напитките е близо 23%.
Анализаторите, запитани от Thomson Reuters очакваха печалба от 1 млрд. евро и продажби за 10,22 млрд. евро.
Сред продуктите на Unilever са чайовете Lipton, сапуните Dove, дезодорантите Rexona и сладоледите Ben & Jerry's.
Kомпанията се опитва да увеличи продажбите си и да завземе по-голям пазарен дял в борбата с големите си конкуренти Procter & Gamble Co. и Nestle SA чрез намаление на цените.
„Резултатите отразяват продължаващите инвестиции в нашите марки, налагането им на нови пазари, успешните иновации и по-добрата реализация на стоките", е заявил главният изпълнителен директор на Unilever Пол Поулмън.
Той очаква слаб икономически растеж, особено в Европа и Северна Америка, и усилване на конкуренцията. Това означава, че фирмата ще срещне трудности с повишаването на цените си дори на фона на очаквания ръст в цените на суровините през втората половина на годината.
„Нашата цел за тази година остава постигането на печеливш обем продажби и солиден паричен поток, както и на устойчиво подобрение в оперативния марж на печалбата“, е казал той.