Печалбата на Мetro AG за второто тримесечие неочаквано се понижи с 15 на сто заради разходи за съкращаване на работни места, предаде Bloomberg.
Чистата печалба на компанията е намаляла до 44 млн. евро, или 13 евроцента на акция, от 52 млн. евро (16 евроцента на акция) година по-рано. Средните очаквания бяха за печалба от 87 млн. евро. Продажбите на компанията са нараснали с 2,4 на сто до 15,7 млрд. евро.
От Metro са си поставили за цел да увеличат печалбата си с 1,5 млрд. евро в рамките на четири години, като за целта съкращават работни места в подразделението Cash & Carry. Близо половината от общите приходи на компанията се генерират от продажбите на едро, които обаче вече не привличат толкова собствениците на хотели и компаниите за кетъринг в някои западноевропейски страни.
През тримесечието компанията е увеличила еднократните си разходи с 21 на сто до 82 млн. евро.
От Metro обявиха, че ще съкратят нови 900 работни места (6%) от работната си сила, в германското си звено Cash & Carry, след като вече съкратиха 1000 позиции.