Германският производител на спортни облекла и оборудване Adidas AG обяви в понеделник, че очаква да отчете рекордни продажби, свързани с футбола, за тази година заради големия си успех около Световното първенство в Южна Африка.
„След първите десет дни вече е ясно, че Световната купа ще се превърне в огромен успех за Adidas. Не само ще постигнем амбициозните си цели във футбола, но и ще ги надмине”, казва главният изпълнителен директор на компанията Херберт Хайнер, цитиран от Wall Street Journal.
Бизнесът на групата, свързан с футбола, се очаква да донесе приходи от най-малко 1,5 млрд. евро за тази година, което е с 15% повече спрямо предишния поставен рекорд в сегмента – 1,3 млрд. евро за 2008 г.
„Футболният ни бизнес расте по целия свят”, допълва Хайнер.
През 2010 г. Adidas предвижда да продаде над 20 млн. футболни топки, 13 млн. с дизайна на Световното първенство. Очакват се и над 6,5 млн. продажби на фланелки.
От компанията не коментират конкретни резултати за второто тримесечие, но по думите на изпълнителния директор те „определено няма да са разочароващи”.
Пожеланието, което си отправя Херберт Хайнер, е на финала на турнира да има само отбори, облечени в брандирани с Adidas екипи. Отборите с такива екипи са общо 12 на това първенство спрямо 10 за основния конкурент Nike.