IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

В. Ангелов: Възобновените пътувания увеличиха търсенето на застраховки

Инвестиционните застрахователни инструменти са добра защита от инфлацията, посочи членът на ръководството на Асоциацията на българските застрахователи

09:45 | 22.07.22 г. 2
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Застрахователният пазар в България е много динамичен след началото на войната в Украйна, но общата тенденция е положителна. Това коментира в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria Веселин Ангелов, член на управителния съвет на Асоциацията на българските застрахователи и изпълнителен директор на ЗАД „Алианц България“.

По думите му възобновяването на нормалния режим на работа след пандемията и скокът в пътуванията водят и до увеличение на търсенето на застрахователни продукти. 

„Общото застраховане се състои от добре познати продукти, сред които доминира автомобилното застраховане със 70%, и ще продължи да отчита ръст“, посочи той и прогнозира, че животозастраховането обаче ще намали темпа си на развитие, тъй като то е обвързано най-вече с инвестиционни застраховки, свързани с финансовите пазари, които в последно време се движат рязко надолу.

По думите му, допълнително вреда на пазарите ще окаже и новата Covid вълна.

Веселин Ангелов потвърди, че основен дял при общите застраховки са т.нар. задължителни застраховки – 40% е делът на задължителната „Гражданска отговорност“, а делът на автомобилната застраховка „Каско“ е 27%. Той обясни, че съществен ръст има и при имуществените застраховки, вероятно след зачестилите събития като пожари, обири и други.

Според Ангелов важен фактор за това е излизането от пандемията и по-честите пътувания. „Когато вече не сме си вкъщи делът на обирите се увеличава, увеличава се и делът на събитията при автомобилно застраховане. Хората искат да пътуват, което води до ръст и при застраховките „помощ при пътуване“.

По отношение на инвестиционните застрахователни инструменти, Ангелов е категоричен, че те са добър хедж срещу инфлацията, тъй като се управляват от професионални фондови мениджъри.

„Бизнесът е наясно, че финансовата култура и потреблението на финансови инструменти е на доста ниско ниво у нас. Именно затова се предлагат опции с активно управление, при които застраховката има динамично поддържан фонд зад себе си", коментира застрахователят. „В момент на криза професионални мениджъри управляват активите във фонда и се грижат за спестяванията ни, те имат експертизата и успяват да намалят негативния ефект от волатилните пазари. При добро управление печалбите дори могат да надхвърлят инфлацията.“

Продължава ли негативната тенденция при застраховане на земеделската продукция, въпреки че обезщетенията расте? Кои са рисковете на застрахователния пазар?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:52 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 2 rate down comment 0
Един Българин
преди 2 години
Имам достатъчно възможности, но при положение че не плащате загубихте много повече от това , че не съм ви клиент. Това е проблемът на застрахователите у нас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
Един Българин
преди 2 години
Пак страдате и пускате рекламни новини. Али-а-нц специално не е лошо да започне да плаща задълженията си по застраховките и тогава да се рекламира. Неплащането на 2000лв е жалко за "голям" застраховател. Какво значи културата е лоша? Вие я правите такава заедно с Д-З-И. Просто няма смисъл да си взимам застраховка, по която плащане няма да получа и да се моля на дилърите да не ми губят парите (инфлацията е мираж недостижим).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още