Застрахователите се справиха много добре с предизвикателствата, които донесе пандемията. Браншът беше един от малкото, който продължи да работи дори по време на затварянето от пролетта, което наложи една много бърза трансформация на процесите на обслужване на клиенти. Това заяви Константин Велев, изпълнителен директор на ЗАД „Армеец“ по време на специалното събитие FinTech&InsureTech от поредицата Tech 21, организирано от Bloomberg TV Bulgaria на 10 октомври.
„Това беше много важно за целия сектор, за да можем да приключим предходната година близо до показателите, които имахме през 2019 г.”, каза гостът.
По думите му доброто представяне на компаниите е помогнало през 2021 г. да се достигне един забележителен ръст в общото застраховане и животозастраховането. Той акцентира на факта, че този напредък е постигнат при почти никаква информация за вируса по време на първата вълна на пандемията.
„Застраховането е консервативен сектор и ние нямаше как да движим тези процеси по дигитализация, без да отчитаме нагласите на нашите клиенти. Истината е, че повечето българи, като изключим по-младите, предпочитат класическия подход към сключването на застраховка - да дойдат в офиса, да поговорят със служителя и тогава да вземат своето решение”, каза Велев.
По думите му бързата дигитализация на застрахователния сектор първоначално е била провокирана от страха на клиентите от вируса. Впоследствие хората са установили, че това е много по-удобен начин, което пък е намалило страха, че може по някакъв начин да бъде злоупотребено с техните данни. Истината обаче, казва Велев, е, че сигурността по никакъв начин не страда от прехода към дигитални застрахователни услуги.
Повече вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
Още информация за събитието и експертите можете да намерите тук .